اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه با شاه سعودی

رئیس‌جمهور ترکیه در راستای اصلاح روابط آنکارا با ریاض، به بهانه تبریک عید قربان با شاه سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه با شاه سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به بهانه تبریک نزدیک بودن عید قربان خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، با انتشار خبری در این‌باره نوشت که رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (شنبه - ۱۷ ژوئیه) در تماس تلفنی با ملک سلمان، فرارسیىن عید قربان را تبریک گفت.

بنا بر این گزارش، دو طرف به یکدیگر فرا رسیدن عیدقربان را تبریک گفتند و درباره روابط دوجانبه و امکانات توسعه آن در راستای منافع دو کشور رایزنی کردند.

این تماس اردوغان با شاه سعودی، دو ماه پس از سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض با هدف رفع موانع در مسیر عادی‌سازی روابط با این کشور صورت می‌گیرد.

 «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) گذشته به عربستان سفر کرد. این اولین سفر یک مقام عالیرتبه ترک به عربستان سعودی پس از ترور «جمال خاشقچی» بود.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۸) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است. چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

آنکارا طی چند ماه اخیر تلاش خود را بر روی اصلاح روابطش با کشورهایی چون مصر و عربستان سعودی متمرکز کرده است. در ژوئن گذشته بود که اردوغان از تقویت روابط  آنکارا با مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر اساس معادله «برد - برد»  سخن گفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول