اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«عملیات فریب» ارتش صهیونیستی در نبرد غزه شکست خورد؛ تل‌آویو تحقیق می‌کند

ارتش رژیم صهیونیستی در حال تحقیق درباره دلایل شکست عملیات فریب علیه نیروهای مقاومت حماس در جریان جنگ 12 روزه اخیر علیه نوار غزه است.

«عملیات فریب» ارتش صهیونیستی در نبرد غزه شکست خورد؛ تل‌آویو تحقیق می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه اسرائیلی خبر داد، یک عملیات فریب بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبرد دوازده روزه اخیر با غزه شکست خورده و این رژیم انون در حال تحقیق درباره علل شکست این عملیات است. 

پایگاه خبری «صفا» با باز نشر این خبر نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در حال تحقیق در خصوص دلایل شکست عملیات فریب بزرگ است که هدف از آن، کشاندن شمار زیادی از کماندوهای مقاومت از گروه کتائب عزالدین القسام به تونل‌های موجود در شمال نوار غزه بود. صهیونیست‌ها قصد داشتند پس از ورود این نیروها به تونل‌های مذکور، با حملات هوایی سنگین، آنها را هدف قرار دهند.

به نوشته این روزنامه، اطلاعات مربوط به این عملیات، کاملا استراتژیک و محرمانه بود اما ارتش موفق نشد که رزمندگان حماس را جز تعدادی معدود به این تونل‌ها بکشاند. سخنگوی ارتش در آن زمان اعلام کرد که ارتش در شمال نوار غزه عملیات نظامی انجام می‌دهد. این اظهارات این‌چنین تفسیر شد که یک عملیات زمینی در این منطقه آغاز می‌شود و رسانه‌های خارجی نیز چنین چیزی را ابلاغ کردند اما رزمندگان القسام فریب نخوردند و بنا بر گزارش‌های ارتش، تنها شمار کمی وارد این تونل‌ها شدند.

بنا بر این گزارش، ارتش اسرائیل یک کادر تحقیق برای بررسی دلایل شکست این عملیات فریب تشکیل داده و نتایج تحقیقات بزودی به «آویو کوخافی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل ارائه خواهد شد.

این روزنامه در ادامه نوشت که ارتش اسرائیل می‌بایست نیروهای واقعی زمینی را وارد مناطقی در شمال نوار غزهمی کرد تا مبارزان حماس را متقاعد کند که عملیات زمینی آغاز شده است، اما این اتفاق نیفتاد و ارتش بمباران مناطق و خیابانها را آغاز کرد.

پیشتر، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ارتش این رژیم در روز چهارم جنگ اخیر علیه نوار غزه، عملیات محرمانه‌ای را با هدف تخریب تونل‌های حماس آغاز کرد و گمان می‌کرد که صدها تن از نیروهای این جنبش در این تونل‌ها مستقر هستند. اما در این عملیات که آن را «شب حیله ارتش اسرائیل» نامیده بود، شکست خورد.

به اعلام این شبکه، حیله و فریب ارتش رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای قوی نبود که نیروهای مقاومت را به رفتن به داخل تونل‌های مذکور ترغیب کند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.

این جنگ از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های عبری‌زبان به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول