اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ایزدی: ادبیات رئیسی ادبیات اصیل انقلاب اسلامی است/ حل مساله با آمریکا نباید به اولویت دولت سیزدهم تبدیل شود

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به لزوم درس گرفتن دولت سیزدهم از اشتباهات دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: حل مساله و مشکل با آمریکا، نباید به اولویت اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم تبدیل شود.

ایزدی: ادبیات رئیسی ادبیات اصیل انقلاب اسلامی است/ حل مساله با آمریکا نباید به اولویت دولت سیزدهم تبدیل شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اولویت سیاست خارجی دولت آینده تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی اولویت سیاست خارجی در دولت‌های متعدد یعنی هاشمی، خاتمی و اواخر دولت آقای احمدی‌نژاد، حل مشکل با آمریکا و عادی‌سازی روابط با این کشور بود. با توجه به تجربیات ۳۰سال گذشته اگر اولویت دولت آقای رئیسی هم حل مشکل با آمریکا باشد، اشتباه بزرگی تکرار خواهد شد که امید داریم چنین نشود.

فؤاد ایزدی با بیان اینکه مساله میان ایران و آمریکا حل‌شدنی نیست، افزود: تا زمانی که آمریکا آمریکاست و ایران جمهوری اسلامی است، این مشکلات و مسائل حل نخواهند شد و صرفا باید مدیریت کرد.

وی با اشاره به لزوم درس گرفتن دولت سیزدهم از اشتباهات دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: حل مساله و مشکل با آمریکا، نباید به اولویت اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم تبدیل شود. وقتی حل مساله با آمریکا در اولویت نباشد، در آن صورت سیاست خارجی در حوزه‌های دیگر ازجمله ارتباط با همسایگان و ارتباط با کشورهایی که می‌خواهند با ایران کار کنند، فعال‌تر می‌شود.

ایزدی با اشاره به لزوم توجه دولت آینده به دیپلماسی عمومی تصریح کرد: با توجه به ادبیات آقای رئیسی که ادبیات اصیل انقلاب اسلامی است با این محوریت که انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی واجد پیام و تاثیرگذار است؛ بنابراین، دیپلماسی عمومی باید در دولت ایشان به‌طورجدی دنبال شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به لزوم توجه دولت آینده به دیپلماسی اقتصادی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، باید بیش‌ازپیش به دیپلماسی اقتصادی به‌ویژه ارتباط با همسایگان توجه شود. ارتقای دانش افرادی که در 
سیاست خارجی کار می‌کنند، تخصصی شدن موضوع سیاست خارجی و کادرسازی در این حوزه، موضوعات دیگری است که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

ایزدی با بیان اینکه افرادی که در تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم کار می‌کنند باید به قانون اساسی باور داشته باشند، تاکید کرد: ظلم‌ستیزی، ضدیت با استکبار و کمک به مستضعفان اصول ابتدایی قانون اساسی ماست و بعضا می‌بینیم افرادی که در سیاست خارجی حضور دارند، قلبا به این اصول باور ندارند و برای اجرای مفاد قانون اساسی عملا کاری انجام نمی‌دهند. این روند غلطی است که طبیعتا باید در دولت آقای رئیسی اصلاح شود.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول