اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقط 15 هزار مگاوات از 25 هزار مگاوات برق جدید برنامه ششم تولید شد

نماینده آبادان در مجلس با انتقاد از گزارش وزارت نیرو درباره دلایل خاموشی‌های برق، گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید 25 هزار مگاوات برق جدید تولید می‌شد، اما فقط 15 هزار مگاوات تولید شده است.

فقط 15 هزار مگاوات از 25 هزار مگاوات برق جدید برنامه ششم تولید شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره دلایل خاموشی‌های برق و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، اظهار داشت: من متأسف هستم که چرا گزارش کمیسیون انرژی هم‌اکنون و این موقع مطرح شده است؛ مجلس جای قصه‌گویی نیست. عده‌ای یکسری متن را روی اوراق می‌نویسند و تصور می‌کنند که مجلس و مردم متوجه نیستند و در همین راستا به مردم گزارش می‌دهند.

وی افزود: اگر واقعاً انصاف دارید و اعلام کردید که کمیسیون انرژی گزارشات خوبی را در این باره ارائه کرده است، چرا چند ماه قبل به فکر احتمال خاموشی‌های برق تذکرات متعدد ندادید؛ مجلس بارها داد و فریاد زد و نمایندگان مختلف شهرستان‌ها بارها تذکر دادند اما وزارت نیرو در این باره گوش نداده و توجهی نکرد.

نماینده آبادان در مجلس تصریح کرد: گزارشات رنگارنگ و کاذبی که به درد وزارت نیرو می‌خورد قرائت شد؛ باید استان‌های جنوبی را مشاهده کنید؛ خوزستان در حال نابودی است. گزارشات مسئولین وزارت نیرو به درد خوردشان می‌خودرد. 

مولوی گفت: بی‌برنامگی بیداد می‌کند این در حالی است که طبق برنامه ششم بایستی 25 هزار مگاوات برق جدیدالتأسیس داشته باشیم،‌ اما هم‌اکنون 15 هزار مگاوات از این برنامه عقب هستیم که مقصر اصلی آن دولت است.

وی افزود:‌ در تولید برق و انتقال و توزیع برق مشکلات اساسی وجود دارد و وزارت نیرو بایستی در این باره پاسخگو باشد. بهتر بود وزارت نیرو مشکلاتشان را با مجلس مطرح می‌کردند، این درحالی است که در پایان فعالیت دولت، وزارت نیرو در حال ارائه گزارش است.

نماینده آبادان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر وزارت نیرو مدعی است پول ندارد ساخت نیروگاه‌ها را به صنایع خلیج فارس می‌سپرد اما حتی صادرات برق را هم انحصاری کرده‌اید و نتوانستید فرسودگی شبکه‌ها را درست کنید، چرا نمی‌پذیرید در مدیریت مشکل دارید.

مولوی تأکید کرد: تقصیر را به گردن طبیعت انداختید، بارش کم، گرمای زیاد، نبود امکانات، مصرف بالا؛ کمی هم از بی‌توجهی خودتان حرف بزنید، کمی هم از بی‌مدیریتی خودتان بگویید. سرمایه‌های اجتماعی در هفته‌های اخیر نابود شد، خدا شما را نمی‌بخشد چون مردم را آزرده کردید تا جایی که همه شک کردند و بوی فتنه را احساس کردند؛ چرا باید مردم به اینجا برسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: خوزستان فرزند دلیر ایران، جانباز انقلاب ، مرزداری وفادار و مصداق عزت و شرف و غیرت است. همان استانی که امام راحل فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد. برای ما خوزستانی‌ها، دولت‌ها بیشتر خطرساز بودند تا خاطره‌ساز. آنها نه تنها مشکلی را مرتفع نکردند بلکه بر دردهای ما افزودند و هم اکنون نیز گرفتار دولتی بی‌تدبیر و ناامید هستیم که هر دو چشم خود را بر استان بست و بر زخم‌هایمان نمک پاشید.

وی ادامه داد: روحانی مصداق دقیقی از بی‌عهدی و بی‌مسئولیتی نسبت به استان خوزستان است، باید از آن روز بترسد که آه و ناله سوزناک مادران دلشکسته خوزستانی و روستاییان خسارت دیده از بحران‌ها دامنش را خواهد گرفت و محیط زندگی‌اش را همانند محیط زیست خوزستان تباه خواهد کرد. بداند مظلومیت نخل‌های زنده به گور شده خوزستان و اشک عشایر زجرکشیده کابوس زندگی‌اش خواهد شد.

مولوی گفت: آقای به اصطلاح حقوقدان از بی‌توجهی، سیل و گرد و غبار میهمانان منازل ما شد، بیکاری و رکود شاخص زندگی ما شد. بی‌آبی و خشکی قاب تصویر طبیعت خوزستان شد ولی هیچگاه رنگ و لعاب چهره‌ات را فراموش نکرده‌ایم چرا که خوزستان برایت معنا نداشت. همان خوزستانی که ایستاد و به وفا و عهدش وفا کرد؛ ما هم به احترام نظام مقدس کشورمان شرافت را مراعات، حرمت را محترم شمردیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول