اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روز پر تنش مسجدالاقصی؛ هشدار مقاومت فلسطین: شمشیر نبرد را غلاف نکرده‌ایم + فیلم

در سالروز آنچه صهیونیست‌ها «تخریب هیکل» می‌خوانند، صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش آوردند و فلسطینی‌ها در واکنش اعلام کردند که مقاومت آماده مقابله است و رژیم صهیونیستی باید از نبرد «شمشیر قدس» درس بگیرد.

روز پر تنش مسجدالاقصی؛ هشدار مقاومت فلسطین: شمشیر نبرد را غلاف نکرده‌ایم + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، امروز (یکشنبه) در سالروز آنچه صهیونیست‌ها «تخریب هیکل» می‌خوانند، به مسجدالاقصی یورش آوردند.

وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد، از ساعت هفت و نیم صبح (به وقت محلی) حدود ۵۰۰ شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و منابع محلی این تعداد را ۹۰۰ نفر اعلام کرده‌اند که رو به افزایش است.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم از شهرک‌نشینان صهیونیست‌ خواسته همچنان به یورش به مسجدالاقصی ادامه دهند.

 

«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی گفت، پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی از بمب صوتی، گازی و گلوله جنگی استفاده کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»،  وی افزود، این یورش فقط برای انجام آیین‌های تلمودی نیست بلکه هدف از آن تسلط سیاسی بر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی است .

 

واکنش‌های فلسطینی

حماس

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «محمد حماده» سخنگوی حماس گفت: رژیم صهیونیستی با رها کردن افسار شهرک‌نشینانش در مسجدالاقصی ناتوانی خود را نشان می‌دهد. این رژیم باید بداند که ملت فلسطین آماده مقابله است.

سخنگوی حماس در ادامه از فلسطینی‌ها خواست خود را به قدس و مسجدالاقصی برسانند و فرصت تکروی از رژیم صهیونیستی را بگیرند.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی هم اعلام کرد، آنچه امروز در مسجدالاقصی در حال رخ دادن است تروریسم و تجاوزی است که تمام مسلمانان و عرب‌ها را هدف گرفته است. در زمانی که دشمن صهیونیستی نیت‌های خصمانه خود در قبال مقدس‌ترین مقدسات را علنی می‌کند برخی کشورها بر عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی اصرار دارند.

این جنبش فلسطینی نیز به فلسطینی‌ها برای حضور در مسجدالاقصی به منظور دفاع از این مکان شریف فراخوان داد.

 

 

 

جنبش مجاهدین

جنبش «المجاهدین» فلسطین هم اتفاقات امروز در مسجدالاقصی را جنایتی صهیونیستی خواند و رژیم صهیونیستی را مسؤول نتایج آن خواند.

این جنبش اعلام کرد: شمشیری که مقاومت در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن بیرون کشیده، غلاف نمی‌شود و نبرد دفاع از مقدسات همچنان ادامه دارد.

خطیب مسجدالاقصی

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی نیز در واکنش گفت، رژیم صهیونیستی دنبال تسلط کامل بر مسجدلاقصی و مناطق اطراف آن است.

وی افزود، رژیم صهیونیستی باید از نبرد «شمشیر قدس» (نبرد یازده روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه می) درس بگیرد.

وزارت خارجه فلسطین و تشکیلات خودگردان

وزارت خارجه فلسطین هم خواستار موضع قاطع بین‌المللی برای توقف تجاوزات به مسجدالاقصی شد.

تشکیلات خودگردان نیز یورش گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

 

 

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین امروز با یورش به مصلای «القبلی» در مسجدالاقصی تخریب‌های زیادی در این مکان به جا گذاشت.

خبرگزاری فلسطینی «سما» اعلام کرد، پس از ورود ۱۲۱۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسسجدالاقصی، نیروهای این رژیم «باب المغاربه را بستند.

 

 

نبرد پیشین میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه می که یازده روز به طول انجامید پس از آن رخ داد که رژیم صهیونیستی به هشدارهای مقاومت مبنی بر لزوم توقف تجاوزها به مسجدالاقصی بی‌توجه بود. در این نبرد بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک و خسارت‌های گسترده‌ای به این رژیم وارد شد.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول