اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رشد تولید برق در دولت‌های نهم و دهم 85 درصد و دولت فعلی 23 درصد بوده است

نماینده سبزوار در مجلس گفت: رشد تولید برق در دولت‌های نهم و دهم 85 درصد و رشد تولید برق در این دولت تنها 23 درصد بوده است؛ این در حالی است که کشور سال آینده به 14 هزار مگاوات برق نیاز دارد.

رشد تولید برق در دولت‌های نهم و دهم 85 درصد و دولت فعلی 23 درصد بوده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 27 تیر) مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره خاموشی های اخیر و مانع زدایی از صنعت برق کشور اظهار داشت: به نظر می‌رسد عده‌ای در این دولت ماموریت داشتند که همه زیرساخت‌های حیاتی کشور را به چالش کشیده و تخریب کنند. آقای آخوندی مسکن، آقایان همتی و سیف پول ملی، آقای زنگنه خودکفایی و اردکانیان انرژی و برق کشور را به چالش کشیدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال قبل فرمودند ما به 20 الی 30 هزار مگاوات برق با انرژی هسته‌ای نیازمندیم که اگر به حرف ایشان توجه می‌کردیم با مشکلات امروز مواجه نبودیم. ایشان تاکید کردند که این انرژی ظرف 6 الی یک سال تولید نشده و نباید کاری کنیم که هنگام نیاز به برق به گدایی بیافتیم.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد: آقایی ادعا می‌کند که کاری کرده هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد؛ آقای عزیز در دوره 8 ساله شما نه چرخ سانتریفیوژ چرخید نه اقتصاد و نه هیچ چرخ دیگری جز چرخ نفوذ، فساد و ناکارآمدی.

وی گفت: دلایلی که مسئولان برای عدم ساخت نیروگاه آورده اند، همانند توافقنامه پاریس بهانه بوده و این موارد خط نفوذ است. چرا نیروگاه هسته‌ای جدید علیرغم اینکه در برنامه ذکر شده بود ساخته نشد، چرا حتی یک نیروگاه فسیلی ساخته نشد و آنچه هم ساخته شد نیروگاه‌های نیمه تمام بود.

نماینده سبزوار در مجلس اظهار داشت: رشد تولید برق در دولت نهم و دهم 85 درصد و رشد تولید برق در این دولت تنها 23 درصد بوده است چرا فکری نکرده و نیروگاهی ساخته نشد.

وی تاکید کرد: مشکل امروز مردم نبود دولت است، ما اجزای تشکیل دهنده دولت اعم از رئیس جمهور، معاون و وزیر داریم اما دولت نداریم. ساختاری که مدیریت کرده و هماهنگ باشد نداریم. در این بلایای برق هم که سر مردم آمده علت اصلی عدم هماهنگی میان بخش های مختلف دولت است.

عنابستانی با بیان اینکه احتمال قطعی برق در زمستان هم وجود دارد، تصریح کرد: دولت باید فورا وضعیت برق را تعیین تکلیف کند، کشور سال آینده به 14 هزار مگاوات برق نیاز دارد، 4 هزار مگاوات در حال تکمیل داریم که باید حداقل 2 الی 3 هزار مگاوات آن تکمیل شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه تمام ماندن نیروگاه برق سبزوار، گفت: این نیروگاه 11 سال است که در حال ساخت بوده اما کمترین اراده ای از جانب وزارت نیرو، بانک مرکزی و سایر مجموعه ها برای تکمیل آن وجود ندارد لذا باید هرچه سریع تر نسبت به ساخت آن اقدام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: 2 الی 3 هزار مگاوات برق را می توان از محل صرفه جویی و اصلاح شبکه، 3 هزار مگاوات از محل پنل های خورشیدی به صورت متمرکز و هزار مگاوات نیز از محل پروژه های پراکنده قابل تامین است لذا اگر دولت بخواهد می تواند مشکل کمبود برق را حل کند، امیدواریم با حضور دولت انقلابی این مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول