اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برداشت ۱۰۳۵ هکتار کلزا از مزارع میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: امسال یک‌هزار و ۳۵ هکتار کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شد.

برداشت ۱۰۳۵ هکتار کلزا از مزارع میامی

علی‌اصغر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار کرد: امسال میزان برداشت کلزا در شهرستان میامی نسبت به سال گذشته به خاطر خشکسالی کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: برداشت کلزا در مزارع با عاملیت پنج مرکز خرید در شهرستان میامی انجام و امسال از سطح ۴۹۳ هکتار از مزارع کلزا در این شهرستان یک‌هزار و ۳۵ هکتار کلزا برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا تصریح کرد: سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه عملکرد در واحد سطح محصول کلزا نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این کاهش عملکرد به علت خشکسالی امسال بوده است.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی نیز عنوان کرد: امسال ۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در اثر سرمای زمستانه خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کلزا در استان سمنان مربوط به این شهرستان است، افزود: حدود ۸۰ درصد سطح کلزا استان سمنان در میامی قرار دارد.

محمدی با اشاره به حمایت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میامی از کلزاکاران گفت: اعطای کمک‌های بلاعوض، اجرای سیستم‌های آبیاری در مزارع کلزا و همچنین برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با اولویت بهره‌برداران کلزا برخی از این اقدامات است.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان شهرستان میامی از کشت دانه روغنی کلزا خاطرنشان کرد: برای سهولت دسترسی تولیدکنندگان، پنج مرکز خرید به کشاورزان این شهرستان خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول