اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تاکید چین بر تقویت همکاری با ایران در دولت رئیسی

وزیر خارجه چین در تماس با همتای ایرانی خود ضمن قدردانی از همراهی ایران با این کشور در هشت سال گذشته، بر تقویت و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی در دولت جدید تاکید کرد.

تاکید چین بر تقویت همکاری با ایران در دولت رئیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در تماس با همتای ایرانی خود بر تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید این کشور تاکید کرد. 

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی روز شنبه خود با «محمدجواد ظریف» گفت چین آماده همکاری با ایران برای ادامه مخالفت با یکجانبه‌گرایی و رفتارهای قلدرمأبانه است.

وی افزود دو کشور برای حفاظت بهتر از منافع مشترک چین، ایران و سایر کشورهای در حال توسعه همکاری خواهند کرد. 

طبق گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان»، وزیر خارجه چین در ادامه با اشاره به همراهی مثبت حسن روحانی رئیس‌جمهور و دولت ایران در توسعه روابط دوجانبه طی هشت سال گذشته، اظهار داشت: چین به تقویت ارتباطات و همکاری با دولت جدید به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ایران ادامه خواهد داد. 

وانگ یی افزود: پکن ضمن تشکر از ایران برای حمایت از چین در موضوعات مرتبط با منافع اساسی این کشور، همچون همیشه از ایران در حفاظت از حاکمیت و عزت ملی و انتخاب راهی که متناسب با شرایط ملی آن است، حمایت خواهد کرد. 

طبق این گزارش، ظریف هم به نوبه خود از چین به دلیل تامین واکسن و تجهیزات ضد همه‌گیری برای ایران و حمایت از مقابله آن با همه‌گیری تشکر کرد و افزود ایران امیدوار است در زمینه مقابله با این همه‌گیری به تقویت همکاری‌های خود با چین ادامه دهد. 

ظریف در ادامه اظهار داشت: برای ایران، روابط دو کشور اهمیت بسیاری دارد و ایران معتقد است روابط دوجانبه بعد از روی کار آمدن دولت جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

دو طرف همچنین درباره اوضاع افغانستان به تبادل نظر پرداختند. 

وانگ یی در سفری که فروردین ماه سال جاری به تهران داشت ضمن دیدار با محمدجواد ظریف، با دیگر مقامات ایرانی هم ملاقات کرد و سند برنامه همکاری جامع ایران و چین (سند ۲۵ ساله) نیز به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

رئیس‌جمهور چین هم چندی پیش، پس از انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری، در پیامی پیروزی وی را تبریک گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول