اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آبرسانی توسط نهادهای انقلابی در حال انجام است/ مشکل هور و دام‌های در مسیر آن مرتفع می‌شود

استاندار خوزستان گفت: آبرسانی توسط تانکر و حل برخی مشکلات جزئی شبکه‌های آبرسانی در شهرها و روستاها با کمک نهادهای انقلابی در حال انجام است.

آبرسانی توسط نهادهای انقلابی در حال انجام است/ مشکل هور و دام‌های در مسیر آن مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال آبی و کاهش ۱۰ میلیارد مکعبی آب پشت سدهای خوزستان موجب مواجه شدن با بی آبی در زمینه تامین آب شرب، دام، کشاورزی و محیط زیست گردید.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر مردم شدیدا تحت فشار قرار گرفتند و برای تامین آب دام‌های سنگین، تالاب‌ها به ویژه هور العظیم و کشت‌های جایگزین با مشکلاتی رو به رو هستند.

استاندار خوزستان گفت: دولت و مردم دست به دست هم دادند و چند راهکار را از جمله آبرسانی با تانکر و حل برخی مشکلات جزئی شبکه‌های آبرسانی در شهرها و روستاها با کمک نهادهای انقلابی، سپاه پاسداران، ستاد اجرائیات فرمان امام خمینی(ره) و کمک‌های دولت روزانه در حال انجام است.

وی در ارتباط با مشکلات آب دام‌های سنگین ازجمله گاومیش‌ها ادامه داد: در برخی از نقاط که آب رودخانه بسیار کاهش یافته است اقدام به ایجاد حوضچه‌ها و آبرسانی توسط تانکرها صورت گرفت.

قاسم سلیمانی دشتکی در رابطه با اقدامات انجام شده برای تامین آب هور العظیم، تصریح کرد: ورودی آب کرخه را از ۱۱۰ متر به ۱۲۰ متر افزایش دادیم و امروز نیز مصوب شد که به ۱۴۰ متر افزایش یابد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه طبق بازدیدی که انجام شد آب به هورالعظیم رسیده است و ان شاءالله با افزایش میزان آب از امروز تلاش خواهیم کرد مشکل هورالعظیم و دام‌های در مسیر آن مرتفع شوند.

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: برای کشت‌ها و نیشکرهای بالا دست نیز دبی دز نیز افزایش می‌یابد و از مجموعه مسوولان وزارت نیرو درخواست شده تا میزان ورود آب از بالا دست به سدهای ما افزایش یابد تا برای کشت‌های پاییزه مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول