اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پالایشگاه‌های چین رکورد زدند

ظرفیت پالایش نفت در چین در ماه ژوئن رکورد جدیدی را به ثبت رساند و حدود 4 درصد نسبت به ماه می افزایش یافت.

پالایشگاه‌های چین رکورد زدند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، طی ماه ژوئن پالایشگاه‌های چینی در مجموع به طور متوسط روزانه 14.8 میلیون بشکه نفت فراوری کردند که نسبت به ماه می حدود 4 درصد افزایش داشته است.

اطلاعات اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که در 6 ماه نخست سال جاری میزان پالایش نفت در این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.7 درصد رشد کرده است.

بنا به اعلام آژانس بین‌المللی انرژی به طور کلی میزان پالایش نفت در جهان نیز در ماه ژوئن 1.6 میلیون بشکه روزانه افزایش یافته است. 

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که میزان افزایش پالایش نفت در جهان در ماه ژوئن بیشترین رشد ماهانه را طی یک سال گذشته به ثبت رسانده و انتظار می‌رود در ماه جولای و آگوست هم این روند افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی می‌گوید: انتظار می‌رود طی ماه جاری و ماه آینده هم شاهد افزایش 2.7 میلیون بشکه‌ای روزانه پالایش نفت در جهان باشیم. 

بخش قابل توجهی از این افزایش پالایش هم مربوط به چین بوده، اما ممکن است این روند در نیمه دوم سال جاری تغییر کند. 

بنا به ارزیابی موسسه FGE، بخش قابل توجهی از ظرفیت پالایش نفت چین مربوط به پالایشگاه‌های خصوصی بوده و آنها سهم قابل توجهی را از افزایش تولید فراورده‌های نفتی در این کشور به دوش می‌کشند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول