اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیگیری معافیت مالیاتی موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری معافیت مالیاتی موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی خبر داد.

پیگیری معافیت مالیاتی موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالهادی فقهی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین پایتخت‌های دینی در کشور است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته کاشان بعنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر بعنوان نخستین پایتخت قرآن معرفی شد، افزود: اجرای موفق طرح بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه استان‌ها می‌توانند با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه قرآن و عترت دارند در این طرح شرکت کنند، ادامه داد: در این طرح به دنبال ایجاد ظرفیت‌های قرآنی و نفوذ آموزه‌های قرآن به دل خانه‌ها و شهرهای دورافتاده هستیم.

فقهی‌زاده بیان اینکه در حال حاضر کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل می‌شود، گفت: در حال حاضر در جلسات شورای فرهنگ عمومی موضوعات قرآنی مطرح و با استفاده از ظرفیت اعضای شورا مسائل و مشکلات این حوزه بررسی و حل می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت خوبی برای کاندیدای پایتخت قرآنی برخوردار است، گفت: فراخوان سه گانه پایتخت‌های دینی کشور آذرماه امسال منتشر و در اسفندماه 1400 نیز دومین پایتخت قرآنی معرفی می شود.

وی با اشاره به اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبارات شورای فرهنگ قرآنی کشور برای کمک به موسسات قرآنی تصریح کرد: تلاش شد تا فعالیت مجازی موسسات قرآنی تقویت شود که نتیجه آن برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم با ۳۵ میلیون بازدید کنند و مشارکت ۴۴۵ موسسه مجازی قرآن کریم بود.

فقهی‌زاده به پیگیری معافیت مالیاتی موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: قانون عدم فعالیت موسسات قرآنی در مساجد، لغو شده است و این مراکز می‌توانند در دامن مساجد به فعالیت های قرآنی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول