اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اشتغال از محورهای اساسی کمیته امداد/ایجاد ۹ هزار شغل تا پایان سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از ایجاد بیش از ۹ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

اشتغال از محورهای اساسی کمیته امداد/ایجاد ۹ هزار شغل تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا میری یک شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتغال و خودکفایی از محورهای اساسی فعالیت این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و در این راستا با شناسایی و آموزش مددجویان و سپس پرداخت تسهیلات کم‌بهره، زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: باتوجه‌به ظرفیت‌های متعدد استان و از طرفی آمار بالای مددجویان تحت حمایت، توانمندسازی آنها و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای این ولی‌نعمتان به‌عنوان یک اقدام بی‌نظیر برای امدادگران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی با پرداخت بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان زمینه ایجاد بیش از ۸ هزار شغل در دو سرفصل کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به وجود آمد.

میری با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: تعهد داریم تا پایان سال جاری ۹ هزار و ۶۸۸ مورد شغل در دو سرفصل کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌های عامل ایجاد کنیم که این برنامه با شناسایی افراد مستعد، آموزش آنها و سپس معرفی جهت اشتغال انجام خواهد شد.

این مقام مسؤول بیان کرد: ۳۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای دو سرفصل تسهیلات اشتغال‌زایی بانکی و سرفصل کاریابی اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۳ هزار ۶۳۰ نفر دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای توسط مراکز دولتی، آموزشگاه‌های آزاد و سایر مراکز آموزشی با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت ارائه خواهد شد.

وی همکاری بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان مهم توصیف کرد و توضیح داد: نقش بانک‌های استان بوشهر برای ارائه تسهیلات در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص موضوع اشتغال مددجویان قابل‌تقدیر است.

میری ادامه داد: خوشبختانه با ایجاد سازوکارها و هماهنگی بین کمیته امداد و بانک‌های عامل، موضوع اخذ ضمانت از مددجویان برای دریافت تسهیلات بانکی روان‌سازی شده و امیدواریم که امسال نیز شاهد شتاب بیشتری برای پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: ایجاد اشتغال و رسیدن به استقلال معیشتی از مهم‌ترین نیازهای خانواده‌های مددجوی این نهاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول