اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آغاز هفتمین جشنواره جوان خوارزمی در کهگیلویه‌وبویراحمد با رقابت 121 دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از مشارکت 71 درصدی دانش آموزان متوسطه اول در جشنواره خوارزمی خبر داد.

آغاز هفتمین جشنواره جوان خوارزمی در کهگیلویه‌وبویراحمد با رقابت 121 دانش آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور در آئین افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در یاسوج گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشوری در محور‌های پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه و محور بازارچه کسب و کار دانش آموزی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه با هدف ایجاد موقعیت برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و تقویت فعالیت‌های علمی، مهارتی، پژوهش دانش آموزان و کیفیت بخشی به یادگیری آنها مبتنی بر برنامه درس ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره که بر اساس ساحت‌های مندرج در سند تحول بنیادین ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه برگزار می‌شود گفت: جشنواره خوارزمی تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی، بروز خلاقیت، بسط یادگیری و در نهایت موجبات نشاط یادگیری در مدارس را فراهم می‌آورد.

این مسئول یادآور شد: مهمترین هدف این جشنواره را شناسایی و کشف استعداد‌های بالقوه عنوان و بیان کرد: تشویق دانش آموزان به بحث گروهی، فعالیت‌های پژوهش، خلاقیت ها، روحیه تعاون و همدلی و شناسایی استعداد‌های درخشان از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در مرحله مدرسه‌ای جشنواره خوارزمی 71درصد دانش آموزان متوسطه اول شرکت کردند گفت:  از تعداد 25223 نفر در مرحله آموزشگاهی 12342 نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند که بعد از داوری آثار در این مرحله 121 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی گفت:  از میان دانش آموزان  راه یافته به مرحله استانی جشنواره خوارزمی  12 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش  کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به اهمیت این جشنواره و حضور بهترین‌ها در مسابقات کشوری  از داوران  این جشنواره خواست با نگاهی عادلانه ومنصفانه و دقت نظر، امر داوری جشنواره را انجام دهند تا حقی از کسی ضایع نشود و شایستگان  به مرحله  کشوری راه یابند.

 مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: دانش‌آموزان با الگوگیری از محتوا و اهداف جشنواره خوارزمی  می توانند در انتخاب رشته تحصیلی و پیشرفت خود به خوبی نقش آفرینی کنند.

کورش دلشاد رویکرد جشنواره خوارزمی کارآفرینی است گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانش آموزان باید  از حافظه محوری به سمت مهارت‌آموزی حرکت  کنند تا زمینه برای اشتغال و شکوفایی استعدادهای آنان فراهم شود.

وی افزود:  جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ رشته که شامل پژوهش‌های علمی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی، دست‌سازها و بازارچه‌های کسب و کار است، برگزار می‌شود که دانش‌آموزان منتخب فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند و با نظر داوران  برترین‌ها برای مرحله کشوری  معرفی خواهند کرد.

دلشاد افزود: جشنواره خوارزمی فرصتی برای ابتکارات و خلاقیتهای دانش آموزان است تا هر دانش آموز متناسب با خلاقیت و توانمندی بتواند زمینه رشد و شکوفایی‌اش فراهم شود.

 مدیر دبیرستان تیزهوشان متوسطه اول یاسوج که میزبان برگزاری مرحله استانی جشنواره خوارزمی بود گفت: با توجه به شرایط کرونایی این جشنواره در فضای مجازی ودر بستر اسکای روم برگزار می‌شود.

ابوطالب فروغ فر با بیان اینکه در راستای سند تحول جشنواره خوارزمی از اهمیت بالایی در آموزش وپرورش برخوردار است گفت: تلفیق دانش تئوری وکار عملی در  دانش آموزان تعلیم وتربیتی ماندگار ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: تعمیق آموزش‌ها ،توانمندسازی و مهارت آموزی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی آن‌ها برای انتخاب رشته‌ مورد علاقه آن‌ها ازمهمترین اهداف جشنواره خوارزمی است که باید با تشویق وترغیب دانش آموزان به سمت کیفی سازی آن حرکت کنیم.

مدیر دبیرستان تیزهوشان متوسطه اول یاسوج افزود: جشنواره خوارزمی کیفیت بخش ترین حلقه ومهمترین نماد دوره متوسطه است که بستر را برای آماده سازی  هدایت تحصیلی دانش آموزان وانتخاب رشته هوشمندانه آنان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول