اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر ارتباطات باید عذرخواهی کند و اموال مردم را بازگرداند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزیر ارتباطات گفت: در پیشگاه ملت عذرخواهی کنید و اموالی که از مردم گرفتید به آنها برگردانید.

وزیر ارتباطات باید عذرخواهی کند و اموال مردم را بازگرداند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس مقدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (28 تیرماه 1400) پارلمان در جریان سوال خود از وزیر ارتباطات درباره علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی (قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) با وجود استقرار cdn های تلگرام در کشور، به حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلگرام اظهار داشت: مردم به شما و وزارتخانه شما اعتماد کردند و توقع این بود که شما به جای حمایت از تلگرام از مردم حمایت کنید.

وی افزود: وزیر و دستگاه مربوطه لاپوشانی کردند تا اطلاعات میلیون‌ها نفر در اختیار دیگران قرار بگیرد. همچنین پول‌های اضافه بر سازمان نیز گرفتید و نحوه مدیریت در مسوولیت‌ها شما سبب شد تا صدها و هزاران میلیارد تومان دارایی‌ها مردم از جیب آنها خارج شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: هنوز فرصت وزارت برای شما باقی است و شما می‌توانید در پیشگاه ملت عذرخواهی کنید و اموالی که از مردم گرفتید به آنها برگردانید و حتما ما نسبت به شما با رافت برخورد خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات، اظهارات وی درباره سرورها را اشتباه عنوان کرد و گفت: در کشور سرور ۲ هزار دلاری وجود ندارد و آمار و ارقامی که وزیر ارتباطات بیان کردند اشتباه است.

وی با بیان اینکه تمایل ندارد بگوید مدیران ناسالم داریم، اظهار داشت: اما اگر جایی مسئول یا وزیری کوتاهی کند، مجلس یازدهم پای کار می‌ایستد و تخلف را پیگیری خواهد کرد. موضوع تلگرام بحث امروز نیست، حدود یک سال پیش بنده تذکر کتبی به وزیر ارتباطات دادم ؛ پس از آن تماس تلفنی گرفتم و حتی با مرکز پژوهش‌ها نامه‌نگاری کردم اما وزارتخانه‌ پاسخگو نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر باید به مردم ایران پاسخ دهد، حتی رئیس جمهور هم باید بگوید چرا به مجلس نیامد و با نمایندگان صحبت نکرد چرا که مجلس پای حقوق مردم می‌ایستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته می‌شود 80 تا 100 میلیارد تومان پول از جیب مردم برای استفاده از تلگرام دریافت شده است، اظهار داشت: بنده در آخرین بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدم که حداقل هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشت شده و تنها یک نفر در کشور می‌تواند بگوید این مبلغ چقدر است و آن هم آذری جهرمی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: دامداران، فرهنگیان، دانشگاهیان از وضع موجود گله دارند، کسانی که باید سر کار می‌بودند و کار می‌کردند کوتاهی کردند و کار به اینجا رسید که امروز کشور آب ندارد.

مقتدایی ادامه داد: انتظار می‌رود از مردم عذرخواهی کنید، از پول اضافه‌ای که از مردم گرفته‌اید، عذرخواهی کنید، از کمبود آب عذرخواهی کنید. آقای رئیس جمهور، وزیر شما در مجلس خلاف می‌گوید و شما حتی یک روز هم برای پاسخگویی به مجلس نیامدید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در خصوص عدم رفع تحریم‌ها به دلیل مصوبه مجلس گفت: آقای رئیس جمهور شما گفتید بر اساس اصل 60 قانون اساسی مجلس مقصر عدم رفع تحریم‌ها است، حتی اگر اینگونه بود چرا شما یک جلسه هم به مجلس نیامدید و با نمایندگان صحبت نکردید، دکتر حسن روحانی، آقای حقوقدان تقنین با مجلس است و قانون راهبردی در همین راستا تصویب شد و در بالاترین سطح آن را نظارت می‌کنیم و از کمیسیون اصل 90 می‌خواهیم به این موضوع ورود کند.

مقتدایی ادامه داد: در شورای عالی فضای مجازی نیز درخواست داده شد که cdn تلگرام به داخل منتقل شود. در این مقطع cdn در شرکت زیر ساخت مستقر می‌شود ولی در حالی که باید از مردم مبلغ ۵۰ درصدی برای تلگرام اخذ می‌کرد، مبلغ ۱۰۰ درصدی اخذ شد که دلیل آن اهمال وزیر است.

نماینده مردم اصفهان  در مجلس با بیان اینکه در ۲۹ مرداد ۹۹ در این باره به وزیر تذکر کتبی داده بود، گفت: حتی به صورت تلفنی نیز این موضوع را از وزیر پیگیری کردیم که وزیر ارتباطات پاسخ ندادند. همچنین به مرکز پژوهش‌ها در این باره نامه زدم که گفتند که وزراتخانه پاسخ نمی‌دهد.

وی افزود: حداقل باید هزاران میلیارد تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات از مردم اخذ می شد و امیدوار بودیم که وزیر امروز در این باره به درستی پاسخ دهند که پاسخ ندادند. اما مجلس یازدهم تا آخرین زمان دولت دوازدهم پیگیر مطالبات مردم است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور وزیر شما امروز آمار اشتباهی می‌دهد و شفاف سازی نمی‌کند. آقای رییس جمهور چرا شما در یک سال گذشته به مجلس نیامدید و با نمایندگان مردم صحبت نکردید. اما مجلس در بالاترین سطح نظارت می‌کند و از حق خود کوتاه نمی‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول