اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فلسطین و توافق‌های سازش، دستور کار دیدار سران اردن و آمریکا

منابع مطلع می‌گویند پادشاه اردن و رئیس‌جمهور آمریکا طی دیداری که در کاخ سفید خواهند داشت، درباره موضوعات مختلفی از جمله مسئله فلسطین،‌ توافق‌های سازش و مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

فلسطین و توافق‌های سازش، دستور کار دیدار سران اردن و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن قرار است امروز (دوشنبه) طی سفر به واشنگتن، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و رایزنی کند.

عبدالله دوم در این سفر همچنین قرار است روز سه‌شنبه دیدارهایی با «کمالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شاه اردن اولین مقام عالی کشورهای منطقه غرب آسیا است که با حضور در کاخ سفید، با بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیدار می‌کند و بعد از وی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در تاریخ بیست‌وششم جولای به آمریکا می‌رود.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا می‌گوید که دیدار بایدن با عبدالله دوم قرار است شامل گفت‌وگوهایی درخصوص میانجی‌گری بین گروه‌های فلسطینی و کابینه جدید تل‌آویو به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» باشد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود جایگاه پادشاه اردن در کشور خود، بعد از کودتای نافرجام چند ماه پیش نیز احتمالا در گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شود.

مقام مذکور - که نام و سمت وی فاش نشد - در این‌باره توضیح داد: «ما اعتماد بزرگی به رهبری ملک [عبدالله دوم] داریم و به‌نظر من این دیدارها طی روزهای پیش رو، بر این اعتماد صحه می‌گذارد».

به نوشته رویترز، این مقام همچنین افزود دیگر موضوعاتی که به احتمال زیاد در این دیدار مطرح می‌شود شامل توافق‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، مذاکرات با ایران درخصوص برنامه هسته‌ای و بحران سوریه خواهد بود.

پیش از این، قائم‌مقام دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور فلسطین طی سفری که به فلسطین اشغالی داشت در دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی، وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین را بحرانی توصیف کرده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول