اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بررسی حریفان بسکتبال ایران در المپیک|جدال بلندقامتان با پرافتخاترین تیم دنیا/یانکی‌ها به دنبال شانزدهمین طلا

تیم ملی بسکتبال آمریکا که حریف ایران در المپیک توکیو است، با کسب 15 طلای این رقابت‌ها، پرافتخارترین تیم جهان محسوب می‌شود.

بررسی حریفان بسکتبال ایران در المپیک|جدال بلندقامتان با پرافتخاترین تیم دنیا/یانکی‌ها به دنبال شانزدهمین طلا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات بسکتبال المپیک توکیو در حالی از روز یکشنبه سوم مرداد در سه گروه 4 تیمی آغاز می‌شود که تیم ملی بسکتبال کشورمان در گروه اول رقابت‌ها با آمریکا، فرانسه و جمهوری چک همگروه است. طبق برنامه بازی‌ها، آمریکا دومین حریف ایران در المپیک محسوب می‌شود و شاگردان مهران شاهین‌طبع سخت‌ترین بازی خود در این گروه را باید مقابل یانکی‌های مدعی برگزار کنند.

* تیم  ۲ بیلیون و ۶۰۰ میلیون دلاری

آمریکا، مهد بسکتبال دنیا با بازیکنانی که هرکدام یک تیم محسوب می‌شوند، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راهی ژاپن می‌شوند. این تیم برای المپیک 2020 از 15 تیرماه با هدایت گِرگ پوپوویچ در شهر لاس وگاس استارت زد و قرار است با ترکیبی کاملا متفاوت از جام جهانی 2019 راهی ژاپن شود. آنها 4 بازی تدارکاتی را برای آماده سازی در نظر گرفتند که حاصلش دو شکست مقابل نیجریه و استرالیا و دو برد مقابل آرژانتین و اسپانیا بود.

طبق آماری که ارائه شده ارزش بازیکنان این تیم ۲ بیلیون و ۶۰۰ میلیون دلار تخمین عنوان شده است.کوین دورانت،‌ دیمین لیلارد، دوین بوکر،‌ بردلی بیل، کریس میدلتون، دریموند گرین، جیسون تیتوم، زک لاوین، کوین لاو، بم آدبایو، جرو هالیدی، جرمی گرنت 12 بازیکنی هستند که قرار است در المپیک به میدان بروند. در این میان دورانت به دلیل سابقه‌ای که دارد، به نوعی سرشناس ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود که دو طلای المپیک در سال‌های 2012 لندن و 2016 ریو را به همراه تیم ملی آمریکا در کارنامه دارد. 

آمریکا در حال حاضر رده اول رنکینگ جهانی را در اختیار دارد، اما طی سال‌های گذشته اسپانیا را بیخ گوش خود احساس می‌کند. آنها در جام جهانی 2019 آنطور که باید موفق نبودند و با نتایج نسبتا ضعیفی که کسب کردند، حتی به نیمه نهایی هم نرسیدند و در نهایت در رده پنجم قرار گرفتند.

* دومین جدال با پرافتخاترین تیم جهان

آمریکا با کسب 15 عنوان قهرمانی، یک دومی و دو بار سومی در المپیک، پرافتخارترین تیم جهان محسوب می‌شود. سابقه جدال ایران با آمریکا به جام جهانی 2010 ترکیه باز می‌گردد، جایی که نخستین بازی دو تیم در شهر استانبول  برگزار شد و آمریکایی‌ها 88 بر 51 آن بازی را به سود خود به پایان بردند. حالا المپیک توکیو دومین رویارویی رسمی آنها خواهد بود. البته دو تیم در رده‌های جوانان هم با یکدیگر روبرو شده‌اند که در تمام مسابقات نتایج به سود حریف تمام شده است.

در این بین حامد حدادی،‌ ارسلان کاظمی، سعید داورپناه و محمد حسن زاده بازیکنانی هستند که در بازی قبلی مقابل آمریکا قرار داشتند و سایر نفرات نخستین تجربه شان خواهد بود. البته صمد نیکخواه بهرامی هم این فرصت را داشت که بازی کند، اما مصدومیت این اجازه را به وی نداد.

 به گزارش فارس، دیدار دو تیم روز چهارشنبه ششم مرداد ساعت 9:10 در ورزشگاه سایتاما سوپر آره نا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول