اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صدور مجوز ۳ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از صدور مجوز سه رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته این دانشگاه خبر داد.

صدور مجوز ۳ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأسیس سه رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان موافقت کرد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی پیوسته، مجوز تأسیس رشته مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر برای دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان و رشته‌های حسابداری و گرافیک برای دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به این‌که تربیت مهندسان و تکنسین‌های موردنیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است، افزود: ۳۹ رشته کاردانی، ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته و چهار رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود.

نقدی اضافه کرد: با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۶۳ رسیده است.

وی گفت: در راستای آمایش رشته‌ها و ضرورت‌های کارآفرینی استان سمنان و همچنین افزایش مهارت‌آموزی و برطرف کردن نیازهای صنعت، مجوز رشته‌های مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر، حسابداری و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان اخذ شده است که از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور بیان کرد: هدف این مراکز آموزشی توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای، گسترش شایستگی‌های حرفه‌ای از طریق توسعه دانش و مهارت و نگرش به تربیت نیروهای متخصص در کشور است.

نقدی ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت‌ ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، معاونت آموزشی و دفتر آمایش و گسترش گفت: سه هزار نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تحصیل می‌کنند و این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول