اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان در محاصره ویروس کرونا/ هدف‌گذار‌ی‌ ماهانه ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخلاف موج‌های قبلی که ۵۰ درصد شهر اصفهان و ۵۰ درصد ۲۱ شهرستان استان گرفتار می‌شدند، در حال حاضر لود اصلی بیماران در خود شهر اصفهان است.

اصفهان در محاصره ویروس کرونا/ هدف‌گذار‌ی‌ ماهانه ۵۰۰ هزار دز واکسن در استان

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: نسبت به هفته‌های قبل روند موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان افزایش پیدا کرده و موارد مثبت ابتلا به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری می‌شوند، افزود: تعداد کل بیماران بستری از هزار و ۵۰۰ نفر در استان گذشته است و شیب ابتلا هم آنقدر تند است که احتمال می‌دهیم تعداد بیماران بستری از موج چهارم که ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار بود فراتر رود.

وی گفت: به دلیل افزایش شیب ابتلا و افزایش آمار بستری، دستورالعمل تغییر بیمارستان‌ها را داده‌ایم و بیمارستان امین، خورشید و ۵۷۷ ارتش و بیمارستان سیار آیت‌اله صدوقی کاملاً ریفرال شدند و ۵۰ درصد الزهرا، دو سوم بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ها و بعضی از بیمارستان‌ها که اگر نیاز شد تخت فعال اضافه شود، وارد مدار شوند و از الان نیاز به تخت بیشتر را پیش‌بینی کرده‌ایم تا با توجه به ظرفیت استان در ارائه خدمات به بیماران با مشکل مواجه نشویم.

نجیمی بیان کرد: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ شهرستان‌های اصفهان، کاشان، اردستان، خمینی‌شهر، شهرضا، لنجان، نایین و آران و بیدگل در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مشکل اصلی ما در حال حاضر خود شهر اصفهان است، برخلاف موج‌های قبلی که ۵۰ درصد شهر اصفهان و ۵۰ درصد ۲۱ شهرستان استان گرفتار می‌شدند، در حال حاضر لود اصلی بیماران در خود شهر اصفهان است، البته بعضی از شهرستان‌های استان روند ابتلا روند مناسبی نیست و افزایش قابل توجهی در موارد بستری دارند.

وی با تأکید بر اینکه کل استان اصفهان حال خوبی ندارد و شهر اصفهان اصلاً حال خوبی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر روند واکسیناسیون در استان خوب شده است و توقفی در واکسیناسیون داشتیم اما در حال حاضر با محموله سینوفارمی که به اصفهان داده شد وضع‌مان از نظر دز دوم بهتر شد و هفته‌های قبل هم حجم انبوهی واکسن به استان رسیده است.

نجیمی ادامه داد: خود استان هم اقداماتی انجام داده است تا تنها عامل سرعت واکسیناسیون فقط تعداد واکسن باشد و از نظر محل و تیم‌های واکسیناسیون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در استان هیچ مشکلی نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه گروه‌های جدید بالای ۶۰ سال فراخوانده شدند و با استقبال خوب مردم در حال انجام واکسیناسون هستیم، افزود: هدف‌گذار‌ی‌مان در استان ماهانه ۵۰۰ هزار دز واکسن است و در مرداد ماه به این هدف می‌رسیم.

وی با اشاره به علت افزایش موارد ابتلا و ورود به موج پنجم کرونا گفت: در شهر اصفهان برخلاف چهار موج قبلی تغییری در رفت و آمدها و حضور مردم و رعایت پروتکل‌ها نمی‌بینیم و حضور افراد در کنار رودخانه و پاساژها و در کنار آن ویروس جهش یافته و افزایش قدرت انتقال سبب شده که وارد موج پنجم کرونا شویم و افزایش موارد ابتلا را شاهد باشیم.

نجیمی با تأکید بر اینکه پذیرش بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های شهرهای قرمز اصفهان ممنوع شد، خاطرنشان کرد: پذیرش بیماران غیر اورژانسی (الکتیو) در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و بسیار پُر خطر کرونایی استان از روز شنبه ۲۶ تیر ممنوع شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول