اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خریداری ۳۶۰۰۰ تن محصولات کشاورزی در گیلان توسط تعاونی‌ها

به گفته مدیر تعاون روستایی گیلان کار خرید توافقی محصولات کشاورزی و دامی در گیلان در حال انجام بوده و تاکنون ۳۶ هزار تن از انواع محصولات به‌صورت توافقی از کشاورزان و دامداران خریداری شده است.

خریداری ۳۶۰۰۰ تن محصولات کشاورزی در گیلان توسط تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان یکی از استان‌های پیشرو در تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی است که توجه به این ظرفیت و حمایت از کشاورزان و دامداران می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کند.

همواره در سالیان متوالی یکی از دغدغه کشاورزان خرید محصولات تولید شده خود با قیمت بسیار پایین و فروش آن توسط دلالان با قیمت بسیار گران‌تر از قیمت خریداری شده از کشاورزان است.

به این منظور هیئت‌وزیران طرح خرید توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی را امضا و توسط معاون اول رئیس‌جمهور به سراسر استان‌های کشور ابلاغ و به لازم‌الاجرا بودن آن تأکید کرد.

همواره چندین ماه بعد از اعلام قیمت تضمینی، مراحل کشت محصولات کشاورزی به اتمام رسیده و بر این اساس کشاورز مجبور به فروش محصول خود به قیمت تضمینی اعلام شده است لذا نمی‌تواند برنامه‌ریزی اقتصادی برای محصول خود کند.

لذا یکی از اهداف خرید توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی این است که اقتصاد کشاورزی پایداری داشته باشیم و هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده موردحمایت قرار گیرند.

به گفته کارشناسان تمامی کشورهای پیشرفته دنیا نیز سیستم‌های حمایتی از کشاورزان صورت می‌گیرد و نسبت به کالاهای استراتژیک خودشان نگاه حمایتی دارند ولی این مهم در جمهوری اسلامی در چندین سال گذشته با تأخیر انجام شده است.

به گفته مدیر تعاون روستایی گیلان کار خرید توافقی محصولات کشاورزی و دامی در گیلان در حال انجام بوده و تاکنون ۳۶ هزار تن از انواع محصولات به‌صورت توافقی از کشاورزان و دامداران خریداری شده است.

بنا بر اعلام عباس جعفر‌پور این میزان محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها به ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده است.

آن‌طور که مدیر تعاون روستایی گیلان می‌گوید از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۶۱ تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال، ۷ هزار و ۴۶۴ تن شیر به ارزش ۳۱۱ میلیارد ریال و سایر محصولات کشاورزی و دامی به میزان ۲۶ هزار و ۷۶۳ تن به ارزش ۸۲۳ میلیارد ریال از کشاورزان و دامداران گیلانی خریداری شده و این روند ادامه‌دار است.

گیلان علاوه بر قطب تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از استان‌های مطرح در عرصه تولی و نوغان بوده و به این دلیل امسال ۶ تن پیلـه‌تر ابریشم به ارزش دو میلیـارد ریال توسط تعاون روستایی از نوغانـداران شهرسـتان‌های رشت، سـیاهکل، لاهیجان، لنگرود، شـفت، فومن و صومعه‌سرا خریداری شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول