اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد وزیر کشور آلمان از سوء مدیریت در جریان سیل اخیر

وزیر کشور آلمان با انتقاد از بی‌تدبیری در موضوع بارش‌های سیل‌آسای چند روز اخیر در این کشور، گفت هشدارهای سیل باید توسط دولت‌های محلی صادر شوند، نه دولت فدرال مرکزی.

انتقاد وزیر کشور آلمان از سوء مدیریت در جریان سیل اخیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان امروز (دوشنبه) از سوء مدیریت در موضوع اطلاع‌رسانی پیش از وقوع سیل در این کشور انتقاد کرد.

زیهوفر طی نشست خبری گفت دولت‌های محلی و نه دولت فدرال مرکزی، مسئول صدور هشدار وقوع طوفان و به‌راه افتادن سیل در آلمان هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «هشدارها به ایالت‌ها و جوامع داده می‌شوند، تا تصمیم‌گیری کنند. این برلین نیست که باید وضعیت اضطراری اعلام کند، بلکه این کار به‌صورت محلی انجام می‌شود».

وزیر کشور آلمان در حالی سعی در سلب مسئولیت از دولت فدرال مرکزی درخصوص اطلاع‌رسانی درباره وقوع سیل دارد که زیهوفر طی روزهای اخیر به‌دلیل تلفات بالای سیل در این کشور مورد انتقاد شدید گرفته است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر همچنین از دولت فدرال آلمان به‌دلیل نرسیدن هشدارهای فاجعه قریب‌الوقوع به مردم در مناطق پرخطر، انتقاد شده است.

به نوشته رویترز، با این حال زیهوفر امروز در جریان بازدید از سد «استِینباختال» که طی روزهای اخیر در معرض شکسته‌شدن بر اثر افزایش حجم آب پشت آن بود، اظهار داشت: «کانال‌های ارتباطی که از طریق آنها دولت فدرال باید مسئولیت خود را انجام دهند، فعال بودند».

بارش شدید باران طی روزهای اخیر در آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس و بلژیک باعث به‌راه افتادن حجم گسترده‌ای از سیل در غرب اروپا شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را در مسیر خود از بین برده است.

بر اساس گزارش‌ها، وضعیت در برخی مناطق غرب اروپا بحرانی شده و راه‌های ارتباطی، خطوط تلفن و اینترنت دچار قطعی و اختلال گسترده شده است.

آخرین آمار از تلفات این سیل در غرب اروپا حاکی از آن است که بیش از ۱۹۰ کشته برجای گذاشته که حداقل ۱۶۰ نفر از آنها سهم آلمان است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول