اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد افتتاح شد

مجموعه خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد با ۲ هزار و ۴۶۰ مترمربع زیربنا، با هزینه سه میلیارد تومان و ظرفیت پذیرش ۲۴۰ نفر افتتاح شد.

خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خدایار قاسم‌پور ظهر امروز در آیین افتتاحیه خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد گفت: این مجموعه شامل ۱۰ سوئیت و ۳۰ اتاق خواب با ظرفیت پذیرش ۲۴۰ نفر است.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مجموعه از منابع درآمدی آموزش و پرورش به شمار می‌رود، افزود: مجموعه ورزشی شهدا از کامل‌ترین مجموعه‌های ورزشی کشور است که از سال ۹۷ ساخت‌ آن آغاز شده است که در توسعه ورزش استان و توریسم ورزشی به دنبال معرفی استان به عنوان اردوبام ورزشی کشور هستیم و ۴ سال متوالی میزبان مسابقات قهرمانی کشور بودیم و حدود ۱۶ هزار دانش‌آموز به استان سفر کردند.

وی اظهار داشت: در کنار مجموعه خوابگاهی، کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی با عنوان «مهر با نشاط» به مدارس اعزام می‌شوند که بالغ بر ۱۰ هزار توپ ورزشی در انواع مختلف و بیش از ۲۰ هزار اقلام و تجهیزات برگزاری درس تربیت‌بدنی به مدارس ارسال شد، هم‌چنین ۴ زمین چمن مصنوعی در شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار افتتاح می‌شود.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: اتاق‌های ویژه درس تربیت‌بدنی نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و هم‌چنین ۶ پک کامل اتاق درس تربیت‌بدنی نیز بارگذاری شده است که به این تعداد اضافه می‌شود.

۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی جهت ساخت خوابگاه ورزشی هزینه شده است

در ادامه کامران رهی گفت:  احداث ساختمان خوابگاه ورزشی در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و عملیات سفت‌‌کاری آن توسط  آموزش و پرورش انجام شد که این مجموعه ۲ هزار و  ۴۶۰ مترمربع زیربنا دارد و ۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی جهت ساخت آن هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخت ۱۰ سالن ورزشی را در دست اجرا دارد که زیربنایی حدود ۱۰ هزار مترمربع دارند و در تلاش برای تکمیل و تحویل آن‌ها به آموزش و پرورش هستیم.

وی اضافه کرد: سرانه آموزشی فضاهای ورزشی استان به ازای هر نفر  ۶.۲ مترمربع است که متوسط سرانه کشوری ۵.۲ مترمربع و استاندارد کشوری ۸.۴ مترمربع است و در تلاش برای رسیدن به استاندارد کشوری هستیم.

خوابگاه ورزشی شهدای دانش‌آموز ظرفیت خوبی برای درآمدزایی آموزش و پرورش است

در ادامه فرحناز قائدامینی گفت: مجموعه خوابگاهی شهدا دومین مجموعه خوابگاهی است که با توجه به زیست‌بوم استان و موقعیت جغرافیایی پتانسیل خوبی برای درآمدزایی آموزش و پرورش دارد و در مدت شیوع کرونا  مشکلاتی برای ورود ورزشکاران به استان پیش آمد که در آینده نزدیک رفع خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: سیاست‌های ورزشی به این سو حرکت کرده است که در هر مدرسه یک اتاق بازی وجود داشته باشد که تاکنون ۲۳ اتاق بازی افتتاح شده است هم‌چنین در سال‌های اخیر اعتباراتی برای تجهیز وسایل برای اوقات فراغت دانش‌آموزان اختصاص یافت که در قالب کاروان پویایی و نشاط  به همه مناطق اعزام می‌شود که به ۱۷ منطقه استان وسایل ارسال شده است.

دو ساعت تربیت بدنی در هفته پاسخگوی نیازهای حرکتی دانش‌آموزان نیست

در ادامه محمد جعفری گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش  در جدول درسی دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی تا دوازدهم ۲ ساعت درس تربیت‌بدنی اجرا می‌شود که اصولا در مقطع ابتدایی مهارت‌هایی که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند متفاوت هستند و همه به صورت کتاب راهنما در اختیار معلم قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ها به دنبال ارتقای سرانه حرکتی دانش‌آموزان هستیم  و معتقدیم ۲ ساعت زنگ تربیت‌بدنی پاسخگوی نیازهای حرکتی دانش‌آموزان نیست.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال‌های گذشته طرح‌هایی با رویکرد مدرسه‌محوری، کیفیت‌محوری، مشارکت‌محور، المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، کانون ورزشی تندرستی، حیات پویا، طرح میزبان قهرمان را اضافه کردیم تا دانش‌آموزان به طور خودکار به فعالیت بپردازند.

در ادامه مراسم این مجموعه خوابگاه ورزشی توسط استاندار و سایر مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول