اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسیرهای دوچرخه شهر اصفهان بازنگری شوند

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه در ترددهای شهری و ایجاد گذرگاه‌های اختصاصی عبور دوچرخه سواران در کلانشهر اصفهان گفت: این طرح بسیار خوب بود اما در برخی خیابان‌ها مانند حسین آباد و یا منوچهری به دلیل عرض کم نیازمند بازنگری است.

مسیرهای دوچرخه شهر اصفهان بازنگری شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک استان اصفهان در محل استانداری اظهار داشت: ایجاد قطار شهری اصفهان ، شاهین‌شهر و اصفهان، نجف‌آباد و یا اصفهان‌، بهارستان و وصل کردن آن به قطار شهری کلانشهر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش چشمگیر تردد انواع وسایل نقلیه، کاهش ترافیک و آلودگی هوا در این منطقه باشد.

استاندار اصفعان ادامه داد: از سوی دیگر مسیرهای ارتباطی شهرک‌های صنعتی اطراف اصفهان را باید به این خطوط ریلی اتصال داد تا عبور و مرور کارکنان شهرک‌ها بهبود پیدا کند و استفاده از وسایلی مانند مینی بوس و اتوبوس کاهش یابد.

وی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک باید راه‌حل‌های ریشه‌ای و نه مقطعی مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد: امیدواریم در دولت آینده نیز به این مهم توجه شود و توسعه خطوط ریلی و قطار شهری بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه در ترددهای شهری و ایجاد گذرگاه‌های اختصاصی عبور دوچرخه سواران در کلانشهر اصفهان اظهارداشت: این طرح بسیار خوب بود اما در برخی خیابان‌ها مانند حسین آباد و یا منوچهری به دلیل عرض کم نیازمند بازنگری است و در این خصوص نیاز است که یک کمیته مشخص با حضور مسوولان شهرداری و راهور تشکیل و تصمیم‌گیری کند.

استاندار اصفهان درباره تخلفات موتور سیکلت‌ها در استان تصریح کرد: آنان نباید قانون را زیر پا بگذارند و در پیاده روها و یا بدون کلاه ایمنی تردد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد کیوسک‌ها و محل استقرار پلیس در سر چهار راه‌های کلانشهر اصفهان و دیگر شهرهای این استان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اقتدار پلیس و احترام به اعضایی این نهاد باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز بین راهی و توقفگاه‌ها ضروری است اما باید در این مجموعه‌ها جاذبه‌ ایجاد شود که مسافران زمان بیشتری را در آن صرف کنند و به این طریق با کاهش خستگی حین رانندگی بتوانیم میزان تصادفات را کمتر کنیم.

استاندار اصفهان گفت: بهبود آنتن دهی تلفن همراه در جاده نایین خور و بیابانک از جمله دیگر موارد با اهمیت است که باید از سوی مسوولان ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به واردات گارد ریل از دیگر استان‌ها گفت: اصفهان بزرگترین تولیدکننده فولاد است و هفت هشت شرکت در زمینه تولید گاردیل دارد و نباید وارد کننده از استان‌های دیگر از جمله البرز باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول