اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نان در گیلان گران نشده است

رئیس اتحادیه نانوایان گیلان با توجه به شایعات افزایش قیمت نان در گیلان گفت: قیمت نان در گیلان هیچ گونه افزایشی نداشته و قیمتی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مربوط به استان تهران است.

نان در گیلان گران نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نانوایی‌های گیلان از قیمت فعلی نان گلایه دارند که گرانی مواد اولیه، حمل و نقل و کارگر در مقابل ثابت ماندن قیمت نان علت این گلایه است. 

همزمان با افزایش قیمت مواد غذایی خصوصا برنج، میزان مراجعه به نانوایی‌ها و خرید نان بیشتر شده است، در گیلان سرانه مصرف هر نفر هفت کیلوگرم آرد در ماه است اما بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد به طوری اکنون برخی سرانه مصرف هر فرد در ماه را بیش از این نیز تخمین می‌زنند. 

روز گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌های کشور در مورد افزایش قیمت نان منتشر شد که باعث سردرگمی برخی نانوایی‌ها و مردم در سطح کشور شد.

عادل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با توجه به شایعات افزایش قیمت نان در گیلان اظهار کرد: قیمت نان در استان گیلان هیچ گونه افزایشی نداشته و قیمتی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مربوط به استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تصمیم گیرنده نهایی در افزایش قیمت نیست و ما صرفا نرخ پیشنهادی خود را اعلام می‌کنیم، گفت: در نهایت کارگروه مخصوص تعیین قیمت نان در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد و با در نظر گرفتن شرایط مردم و نانوایان قیمت نهایی را مشخص و اعلام خواهد کرد. 

رئیس اتحادیه نانوایان گیلان با اشاره به اینکه نان در گیلان به وفور یافت می‌شود، افزود: اگر به نانوایی‌های سراسر استان سر بزنید مشاهده خواهید کرد که نان به وفور پیدا می‌شود، برخی از نانوایی نان را دپو کرده‌اند و علاوه بر مصرف انسانی استفاده‌های دیگر نیز از نان می‌شود و خداشکر از لحاظ نان امنیت داریم و از این لحاظ هیچ مشکلی در استان گیلان نداریم. 

هر گونه تخلف در اسرع وقت رسیدگی می‌شود
فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان توجه و نظارت مردم را در انجام مطلوب قوانین یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و اظهار کرد: نظارت همگانی بسیار کمک کننده و تاثیرگذار است و مردم گیلان ضمن توجه به نرخ‌های مصوب، در صورت مشاهده وقوع هر گونه تخلف صنفی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ این سازمان و یا ۱۳۵ تعزیرات تماس حاصل نموده و بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت موظفند به شکایات رسیدگی نمایند. 

پیش‌تر در اردیبهشت ماه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود که اعلام قیمت نان منوط به هماهنگی استانداری با وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش فارس، اکنون در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز با آرد ۸۳۰ تومانی، بربری هزار تومان، سنگک ۱۲۰۰ تومان، تافتون ۵۵۰ تومان و لواش به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وزن چانه در نانوایی‌های یارانه‌پز، برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است. 
برای نانوایی‌های آزادپز نیز با آرد ۱۲۰۰ تومانی، قیمت بربری در این نانوایی‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک یک‌هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون ۸۵۰ تومان و لواش به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری باید ۵۸۰، سنگک ۶۵۰، تافتون ۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم لحاظ شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول