اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت روزانه 15 هزارتن سیب گلاب از باغات استان اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برداشت سیب گلاب بهاره استان از اوایل تیرماه آغاز شده و تا نیمه مرداد‌ماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن انواع سیب گلاب بهاره تا نیمه دوم مرداد ماه برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برداشت روزانه 15 هزارتن سیب گلاب از باغات استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده با اشاره به برداشت سیب گلاب از ۲هزار هکتار باغات استان، اظهار داشت: برداشت سیب گلاب بهاره استان از اوایل تیرماه آغاز شده و تا نیمه مرداد‌ماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن انواع سیب گلاب بهاره تا نیمه دوم مرداد ماه برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  افزود: ارقام سیب گلاب استان براساس تاریخ رسیدن متفاوت است و انواع سیب گلاب اصفهان،گلاب کهنز و سلطانی در استان وجود دارد.

وی با بیان میزان مساحت 3 هزار هکتاری باغات سیب گلاب در استان گفت: از این میزان در سطح نزدیک به هزار هکتار در پاییز سیب گلاب سلطانی برداشت می‌شود.

رئیس‌زاده تصریح کرد: حدود۹۰ درصد باغات سیب گلاب استان در شهرستان سمیرم و بخش‌هایی دیگر در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و کاشان قرار دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: سیب گلاب به صورت تازه مصرف می شود و این محصول بیشتر در استان اصفهان و انواع دیگر سیب مانند سیب زرد و قرمز به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

وی سرمازدگی بهاره و تداوم خشکسالی را از مهم‌ترین مشکلات باغداران دانست و افزود: سرمازدگی بهاره و تداوم خشکسالی دو عامل مهم کاهش تولید سیب گلاب استان در سال جاری هستند که این مشکل سایر باغات استان مانند درختان شلیل، آلو، انگور و گلابی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و حدود یک سوم باغات تحت تنش آبی قرار دارند.

رئیس‌زاده توصیه‌هایی برای مصرف بهینه آب و کاهش مشکلات ناشی از تنش آبی در باغات ارائه کرد و گفت: روش‌های جدید آبیاری، کنترل علف‌های هرز و استفاده از کود پتاسه می‌تواند در کاهش تاثیر کم آبی و افزایش مقاومت درختان موثر باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول