اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساخت نیروگاه برق توسط برخی از معاونین سابق وزرای نیرو/ عدم فروش برق تولیدی با وجود دریافت تسهیلات دولتی

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: برخی از معاونین سابق وزرای نیرو، نیروگاه‌های شخصی برق ایجاد کردند اما با وجود اینکه از اعتبارات دولتی بهره گرفتند، حاضر نشدند این برق تولیدی را در اختیار دولت بگذارند.

ساخت نیروگاه برق توسط برخی از معاونین سابق وزرای نیرو/ عدم فروش برق تولیدی با وجود دریافت تسهیلات دولتی

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: صنعت آب و برق در هشت سال گذشته اقدام خاصی برای رفع مشکلات مردم در سطح کشور نکرده است؛ شبکه فرسوده آب در روستاها یکی از دلایل این موضوع است این در حالی است که شبکه موجود در روستاها از تلاش‌ها و اقدامات جهاد سازندگی محسوب می‌شود که در ابتدای پیروزی انقلاب صورت گرفت.

وی افزود: اکثر روستاها هم‌اکنون مشکلات جدی شبکه انتقال آب دارند و بخش اعظمی از آب کشور به دلیل فرسوده بودن شبکه آبرسانی از بین می‌رود که نیاز به اصلاح و تعویض این شبکه دارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور قرار بود که 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود اما چنین اتفاقی رخ نداده است ضمن اینکه می‌بایست 4 هزار مگاوات برق از انرژی باد و خورشید به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شود اما این کار هم انجام نشده است.

آصفری گفت: متأسفانه برخی از معاونین سابق وزرای نیرو، نیروگاه‌های شخصی برق ایجاد کردند اما با وجود اینکه از اعتبارات دولتی بهره گرفتند، حاضر نشدند این برق تولیدی را در اختیار دولت بگذارند که این افراد هم‌اکنون در حوزه وزارت نیرو حضور ندارند.

وی ادامه داد: مدیریت لازم برای سدسازی در کشور وجود ندارد و بخشی از آب مرزی به کشورهای خارجی رفته و در حوزه دیپلماسی آب دولت اقدام خاصی را  انجام نداده است. به طوری که شاهد آن هستیم ترکیه بخش اعظمی از آب ایران را برده و هیچ اقدام خاصی هم در این خصوص صورت نمی‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به افتتاح‌های مختلف وزارت نیرو در حوزه آب و برق با عنوان «الف- ب - ایران» اظهار داشت: این کارهای وزارت نیرو و دولت به جای آنکه عملیاتی باشد به نظر می‌رسد تبلیغاتی است و خروجی آنها مشکلی از آب کشور را حل نکرده است.

آصفری با بیان اینکه رئیس جمهور هفته گذشته اعلام کرد که ما  هشت هزار مگاوات برق جدید تولید کرده‌ایم و مشکل آب هزار روستا را حل کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ بهتر است آقای روحانی تعدادی از این روستاها که می‌گوید مشکل آب‌شان حل شده و در حوزه انتخابیه من یعنی اراک، خنداب و کمیجان است را بیان کند که اگر اینگونه است من بایستی آبرسانی به این روستاها را مطلع می‌شدم.

وی افزود: نیروگاه‌های برق جدیدی که دولت اعلام کرده که تولید جدید داشته‌اند کجای ایران است. این در حالی است که به نظر می‌رسد هیچگونه نظارتی بر حوزه آب و برق کشور وجود ندارد ولی با این حال تبلیغات متعددی از سوی بخش های مختلف دولت انجام می‌شود و به نظر می‌رسد که اتفاقات حوزه آب و برقی که دولت می‌گوید خارج از مرزهای ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول