اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرکز تخصصی اشتغال کمیته امداد سمنان افتتاح شد

مرکز تخصصی اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان افتتاح شد.

مرکز تخصصی اشتغال کمیته امداد سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عصر امروز در آیین افتتاح مرکز تخصصی اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال با رصد جامع بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی ارزان و کم‌هزینه را هموار می‌کند.

علیرضا شریفی‌نژاد با بیان اینکه راه‌حل‌ها و راهکاری الکترونیکی در زمینه اشتغال در این مرکز به کار گرفته شده که بسیار ارزشمند است، افزود: این اقدام مهم و راه‌اندازی این مرکز، رصد بازار کار موردنیاز و اشتغال را به معنای کامل مهیا کرده و نوید آینده‌ای درخشان را می‌دهد.

وی بیان کرد: طی تعامل شکل گرفته در بستر این مرکز بین کارآفرینان، مددجویان و کمیته امداد امام خمینی (ره)، می‌تواند ارتقا و توانمندسازی مددجویان را تسریع بخشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عنوان کرد: اشتغال‌زایی با کمترین هزینه، یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال است که باید در این مسیر توسط دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و صنایع موردحمایت قرار گیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مراکز تخصصی اشتغال، همچون کشورهای در حال توسعه، در ساختمان‌های کوچک اما با اهدافی بزرگ در حال فعالیت هستند.

مهسا شاه‌حسینی با بیان اینکه خاستگاه اشتغال‌زایی در حال حرکت به سمت یک روند برخط و آنلاین است که امری ارزشمند محسوب می‌شود، تصریح کرد: نیاز است تا کمک‌ها و مساعدت‌های کمیته امداد در زمینه معیشتی به سمت اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی هدایت شود.

فعالیت بالغ‌بر ۱۱۶ مرکز نیکوکاری در استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز اظهار کرد: خرسندیم که هم‌زمان با این اعیاد فرخنده و بزرگ، مرکز تخصصی اشتغال کمیته امداد در کانون خیرین کارآفرین و اشتغال استان افتتاح شد.

محسن مسعودیان‌راد با بیان اینکه امیدواریم برکات و ثمرات خیر آن شامل حال تمامی مددجویان شود، اضافه کرد: کانون خیرین کارآفرین و اشتغال استان سمنان، نخستین کانون خیرین کارآفرین و اشتغال کشور است.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار ارزنده‌ای طی دو سال گذشته توسط کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان سمنان به انجام رسیده و ثمرات و تعاملات بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا اشتغال را مردمی کرده و به‌صورت فنی و تخصصی به آن‌ نگریسته شود و در این مسیر از نرم‌افزارهای به‌روز و پیشرفته بهره بگیریم.

مسعودیان‌راد عنوان کرد: اشتغال الکترونیک و امداد هوشمند یکی از هدف‌هایی است که با راه‌اندازی این‌گونه مراکز در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارد.

وی افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مساعدت و کمک‌هزینه برای معیشت و طبخ غذا ویژه مددجویان و نیازمندان از ابتدای شیوع کرونا در استان سمنان انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: در تلاشیم که این کمک‌ها و مساعدت‌ها به‌صورت ویژه و هدفمند صرف اشتغال و اقدامات اساسی و زیرساختی شود.

مسعودیان‌راد ادامه داد: بالغ‌بر ۱۱۶ مرکز نیکوکاری در استان سمنان مشغول فعالیت‌ها و امور خیریه هستند که در تلاشیم تا با ارتباط‌گیری با کانون خیرین کارآفرین و اشتغال، به سمت ایجاد فرصت‌های شغلی گام برداریم.

وی تصریح کرد: نیاز است تا مراکز شهرستانی کانون خیران کارآفرین و اشتغال در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود و در این مسیر خیران و همچنین استفاده از امکان بدون‌استفاده دستگاه‌های اجرایی می‌تواند، بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی استانداری سمنان می‌تواند با ایجاد زمینه ارتباط این مرکز تخصصی اشتغال و کانون خیران اشتغال استان با صنایع، نقش تأثیرگذاری در هدفمندسازی اشتغال مددجویان ایفا کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول