اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پرداخت خسارات تنش آبی خوزستان به خسارت دیدگان

استاندار خوزستان گفت: مقرر شد صندوق بیمه دامداران و کشاورزی با تضمین دولت، خسارات آسیب دیدگان از تنش آبی را پرداخت کند.

پرداخت خسارات تنش آبی خوزستان به خسارت دیدگان

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در خصوص آخرین وضعیت تنش آبی در استان اظهار کرد: در پی خشکسالی بسیار شدیدی که در سال زراعی جاری در خوزستان اتفاق افتاد، مردم استان صدمات زیادی دیدند. هم تالاب‌های ما هم ضرر و زیان زیادی دیدند، هم دامداران دام‌هایشان از بی‌آبی تلف شد و هم دچار تنش‌های آبی برای بخش کشاورزی و بخش شرب شدیم.

وی افزود: بنده و همه همکارانم، همدرد، همگام و همراه با مردم بودیم و هستیم و تلاش کردیم که قسمتی از این آلام و مشکلات را برطرف کنیم. در این راستا با همه ارکان نظام چه اجزای حکومتی چه اجزای دولتی صحبت‌های زیادی داشتیم و تقریبا با همه دولتمردان از شخص رییس جمهور تا معاون اول، وزرای کشور، جهادکشاورزی، اطلاعات، سایر وزرا، سازمان برنامه و بودجه، ستاد بحران کشور و نماینده دادستان کل کشور صحبت کردیم و ماحصل این بود که یک گروهی از این ارکان به استان آمدند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در جلسه ستاد بحران کشور مصوبات بسیار خوبی داشتیم که تقریبا عین این مصوبات، روز گذشته به تصویب نهایی دولت محترم رسید و در این مصوبات حدود یکهزار و ۲۷۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو تا سه مصوبه دیگر داشتیم که شامل اعتبارات تنش آبی وزراتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو می‌شود و قرار شد ۱۵ درصد از این اعتبارات را به استان خوزستان بدهند و این اعتبارات ۱۰۰ درصد در استان تخصیص داده شود. علاوه بر این‌ها، قرار شد صندوق بیمه دامداران و کشاورزی با تضمین دولت خسارات را پرداخت کند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در کل علاوه بر این‌ها امکانات خوبی از نهادهای انقلابی از جمله سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام یعنی بنیاد برکت و ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار ما قرار گرفت و در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در پروژه آبرسانی به حدود ۴۶۰ تا ۴۷۰ روستا مشارکت نزدیکی دارند و از حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی که هزینه کل این پروژه‌ها است، تقریبا ۴۵ میلیارد تومان به ما کمک کرده است.

وی اظهار کرد: امروز هم شاهد سفر آقای مخبر هستیم که به امید خدا بتوانیم امکانات زیادتری را کمک بگیریم، البته قرار شده ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آبرسانی زیادی به ما کمک کنند تا به یاری خداوند جلو برویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول