اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک رؤسای جمهور آسیای مرکزی به «جباراف» به مناسبت عید قربان

رؤسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی عید سعید قربان را به رئیس جمهور قرقیزستان تبریک گفتند.

تبریک رؤسای جمهور آسیای مرکزی به «جباراف» به مناسبت عید قربان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رؤسای جمهور آسیای مرکزی عید سعید قربان را به رئیس جمهور قرقیزستان تبریک گفتند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، «قاسم ژامرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور  ترکمنستان، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور اول قزاقستان عید قربان را به «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان و مردم این کشور تبریک گفتند.

میرضیایف در پیام تبریک خود آورده است که من صمیمانه به شما تبریک می‌گویم و بهترین آرزوهایم را در رابطه با عید قربان، که مسلمانان سراسر جهان آن را با خوشحالی برگزار می‌کنند و نمادی از رحمت و تحمل برای مردم کشورهایمان است ، ابراز می‌دارم.

توکایف نیز در بخشی از پیام تبریک خود آورده است که من اطمینان دارم که تعطیلات مقدس عید قربان، که به طور گسترده در تمام جهان اسلام برگزار می‌شود ، پر از سخاوت و عشق ، خلاقیت و خوبی ، ارزش‌های معنوی ، دوستی و همکاری است و روابط میان کشورهای ما را تقویت می‌کند.

رئیس جمهور ترکمنستان در بخشی از پیام تبریک خود آورده است که به مناسبت تعطیلات پر برکت عید مبارک قربان تبریک و آرزوی صمیمانه من را بپذیرید. من صمیمانه معتقدم که این تعطیلات مقدس، ریشه در اعماق هزاره‌ها و تجسم ارزش‌های والای معنوی و اخلاقی بشریت دارد و بیشتر به تقویت درک متقابل و اعتماد در میان همه امت اسلامی کمک خواهد کرد.

رحمان در بخشی از پیام تبریک خود آورده است که تعطیلات پر برکت عید قربان که از قدیم الایام نمادی از ارزش‌های والای دین ناب اسلام مانند انسان دوستی ، بردباری ، وحدت و درک متقابل ، خیرات و حمایت متقابل است، جایگاه ویژه‌ای در خزانه معنوی این کشور و امت اسلامی دارد.

من اطمینان دارم که با تکیه بر این اصول معنوی ارزشمند، روابط دوستی و همکاری سودمند متقابل بین کشورهای ما مطابق با منافع ملت‌های ما به طور پیوسته ادامه خواهد یافت.

نظربایف نیز در پیام تبریک خود به رئیس جمهور قرقیزستان آرزوی موفقیت، سعادت و سلامتی خانواده ، و سعادت و شکوفایی برای مردم برادر قرقیزستان کرد.

در راستای عید سعید قربان «سادیر جباراف» نیز به مردم قرقیزستان تبریک و تهنیت گفت.

وی در بخشی از پیام خود به ملت قرقیز، آورده است: در روز جشن عید قربان، مسلمانان در سراسر جهان وضو می‌گیرند و نماز را برگزار می‌کنند ، قربانی می‌آورند و با عزیزان، همسایگان و نیازمندان تقسیم می‌کنند. بنابراین عید قربان جشن تطهیر و خیرات است. برای دومین سال به دلیل عفونت ویروس کرونا ، تعطیلات عید قربان با محدودیت برگزار می‌شود. خداوند متعال کسانی را که از این بیماری درگذشتند، رحمت کند و برای بیماران شفای عاجل آرزو می‌کنم.

با استفاده از این فرصت، من از همه شهروندان کشور می‌خواهم که مسئولیت خود را نشان دهند و واکسن بزنند تا هم از سلامتی خود و هم از اطرافیان محافظت کنند.

آرزو می‌کنم این تعطیلات به نعمتی برای کشور ما و کل جهان اسلام تبدیل و موجب فراوانی و شکوفایی شود که خداوند متعال قرقیزستان ما را حفظ کند و به ما فرصت دهد تا در صلح و سلامتی عید قربان بعدی را تجلیل کنیم.

شایان ذکر است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز عید سعید قربان را به مردم قرقیزستان و رئیس جمهور کشور تبریک گفت.

رئیس جمهور ترکیه در پیام تبریک گفت: امیدوارم این تعطیلات مقدس، همه ما را به هم پیوند دهد و ما را به صلح برساند و موجب درمان بیماری‌ها شود.

اردوغان برای همتای قرقیزی خود آرزوی سلامتی، سعادت و صلح و آرامش برای مردم برادر قرقیزستان کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول