اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

اینترنشنال هم یک داعشی را کشته اعتراضات معرفی کرد/ نگاهی به همه کشته‌سازی اخیر ضدانقلاب

رسانه‌های معاند از افرادی به عنوان کشته اعتراضات خوزستان نام می‌برند، که در بین آن‌ها یک داعشی و یا افرادی که زنده هستند به چشم می‌خورد.

اینترنشنال هم یک داعشی را کشته اعتراضات معرفی کرد/ نگاهی به همه کشته‌سازی اخیر ضدانقلاب

از شایعه تا واقعیت: موضوع کم‌آبی آب خوزستان دیگر مشکل یک استان نیست بلکه حالا نگرانی یک ملت رفع این مشکلات است. مردم تعدادی از شهرهای خوزستان نیز چند روزی است به خیابان‌ها آمدند  و مشکلاتشان را فریاد می‌زنند اما عده‌ای آشوبگر سعی دارند که این مطالبات را از مسیر خود خارج کنند.

اغتشاشگران که در بین آن اعضای گروهک تروریستی الاخوازیه هم مشاهده می‌شود، با هدف به انحراف کشیدن و برهم زدن اعتراضات مردمی، دست به تیراندازی به ناجا و مردم با هدف کشته سازی و تخریب اموال عمومی و ایجاد خشونت زده اند و حتی تا امروز یک نفر در این تجمعات توسط خرابکاران کشته شده است.

رسانه‌های معاند نیز از روز اول بارها به اسم کشته‌سازی سعی کردند تا وضعیت را غیرواقعی‌ نشان دهند و افکار عمومی ا تحت تاثیر قرار  دهند.

 

* داعشی‌ای که کشته خوزستان جا زدند

جدیدترین شایعه از پروژه کشته‌سازی ضدانقلاب که رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان هم روی آن مانور گسترده دادند، مربوط به کشته شدن جوانی به نام سیدحسین آل ناصر بود.

 

این درحالی است که فرد ادعایی ضدانقلاب، اصلا عرب نبوده و داعشی‌ای بوده که سال ۲۰۱۷ با اسم ابوجهاد در سوریه به هلاکت رسیده است. 

 

* کشته شدن علی مزرعه

فرد دیگری که ضدانقلاب به شدت روی آن مانور داد و از او به عنوان سومین کشته اعتراضات خوزستان نام می‌برد، جوانی به نام «علی مزرعه» بود. رسانه‌های ضدانقلاب ادعا کردند که او در منطقه زویه اهواز توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

 

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که او زنده است و توسط پلیس بازداشت شده است.

 

* انتشار فیلم سال ۹۴ به اعتراضات خوزستان

دو شب پیش نیز در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ضدانقلاب فیلمی منتشر شد که ادعا می‌شود جوانی در اعتراض و تجمع شب گذشته سوسنگرد کشته شد.

 

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد فیلم مربوطه، قدیمی و متعلق به یک حادثه غیرمرتبط در سال ۹۴ است و هیچ ارتباطی با تجمع شب‌های گذشته سوسنگرد ندارد.

 

* اختلافات خانوادگی که به اعتراضات  خوزستان ربط داده شد

در روزهای ابتدایی پس از فوت یکی از جوانان خوزستانی، رسانه‌های معاند مدعی فوت وی در اعتراضات به مشکلات کم آبی شدند درحالی که معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان در تشریح این فوت عنوان کرد: در شامگاه ۲۵ تیر ماه در شهر کوت عبدالله یک نفر از شهروندان در جلوی درب منزل خود مورد تیراندازی قرار گرفته و در بیمارستان فاطمه زهرای اهواز فوت نمود که دلیل قتل این فرد اختلافات خانوادگی بوده است.

 

* نعیماوی؛ جوان شادگانی که بر اثر تیراندازی آشوبگران کشته شد

مصطفی نعیماوی، تنها کشته این اعتراضات بود که رسانه‌های معاند مدعی شدند وی بر اثر شلیک ماموران نیروی انتظامی کشته شده است.

 

روایت خانواده جان باخته نیز نشان دهنده جزئیات کشته شدن نعیماوی توسط آشوبگران دارد. معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان  و پلیس نیز تیراندازی خرابکاران را که منجر به کشته شدن نعیماوی بود را تایید کردند.

 

 

رسانه‌های معاند همچنین با انتشار فیلمی مدعی جان باختن ۲ مامور نیروی انتظامی در ناآرامی‌های خوزستان شدند. معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان  درخصوص ویدیوی منتشرشده در فضای مجازی  در خصوص شهادت ۲ مامور نیروی انتظامی هم گفت: این موضوع مربوط به چند سال قبل و متعلق به حادثه تیراندازی افراد ناشناس به عوامل انتظامی مستقر در چادر نوروزی در یکی از پارک های شهری بوده که تحت عنوان وقایع خوزستان منتشر گردیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول