اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

منجیل گرم‌ترین نقطه گیلان

در پی استقرار جریانات هوایی گرم و شرجی در استان گیلان، ایستگاه‌های هواشناسی منجیل را گرم‌ترین نقطه بین ایستگاه‌های به ثبت رساندند.

منجیل گرم‌ترین نقطه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار هوای گرم و مرطوب در منطقه گیلان است و به گفته هواشناسی تا اواخر هفته هوای استان غالباً صاف، گاهی با افزایش ابر و وزش باد و همچنین روند افزایش دما مورد انتظار است.

آن‌طور که محمد دادرس، هواشناسی گیلان اعلام رده، طی ۷۲ ساعت آینده به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و غروب با توجه به شکل‌گیری ناپایداری‌های محلی و همرفتی، شرایط برای رشد ابر و وقوع پدیده رگبار موقتی رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها در مواقعی شدید دور از انتظار نیست.

روز گذشته نیز استان گیلان یکی از گرم‌ترین روزهای سال خود را پشت سر گذاشت به‌گونه‌ای که منجیل یکی از جنوبی‌ترین مناطق استان گیلان با دمای حدود ۳۹ درجه‌ای همراه بود.

کمترین دمای روز گذشته را منطقه اسبه وونی در شهرستان تالش به خود اختصاص داد. ایستگاه هواشناسی در آن منطقه برای روز گذشته دمای حدود ۲۶ درجه‌ای را تجربه کرد.

طبق گزارشی که هواشناسی گیلان منتشر کرده، بیشینه دمای اتفاق افتاده و ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان طی روز گذشته برای رودبار ۳۷.۲، سیاهکل ۳۶.۶، صومعه‌سرا ۳۶.۵، فومن ۳۶، رشت ۳۵.۳، آستانه‌اشرفیه ۳۴.۸، پره سر ۳۴.۱، فرودگاه ۳۴، لاهیجان ۳۳.۹، املش ۳۳.۴، بندرانزلی ۳۳.۳، بندرکیاشهر ۳۲.۹، رودسر ۳۲.۸، بندر آستارا ۳۲.۷، تالش ۳۲.۶، رضوانشهر ۳۱.۷، ماسوله ۳۰.۴ ، جیرنده ۲۹.۱ و دیلمان ۲۸.۹ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول