اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گوسفندان گرسنه راهی قربانگاه می‌شوند/کمبود علوفه، انگیزه قوی برای فروش گوسفند در عید قربان

رئیس اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: معمولاً قیمت گوسفند نزدیک عید قربان گران‌تر می‌شود و با توجه به وضعیت کمبود نهاده و علوفه و اختلاف قیمت خریداری شده گوشت از دامدار و بازار، دامداران ترجیح می‌دهند دام‌های خود را در این ایام به فروش برسانند.

گوسفندان گرسنه راهی قربانگاه می‌شوند/کمبود علوفه، انگیزه قوی برای فروش گوسفند در عید قربان

بهرام دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه فروش گوسفند زنده در استان از سه روز گذشته آغاز شده است، گفت: تا روز گذشته گوسفند زنده با قیمت ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و از دیروز با قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری افزود: در هر شهرستان کاروانسرایی مخصوص فروش دام زنده وجود دارد که کاروانسرای مرکزی در جاده سورشجان واقع است و افراد می‌توانند گوسفند زنده را از این مراکز تهیه کنند.

وی ادامه داد: معمولاً قیمت گوسفند نزدیک عید قربان گران‌تر می‌شود و با توجه به وضعیت کمبود نهاده و علوفه و همچنین اختلاف قیمت خریداری شده گوشت از دامدار و بازار، دامداران ترجیح می‌دهند دام‌های خود را در این ایام به فروش برسانند.

دهقانی در مورد افزایش قیمت و کاهش میزان خرید مردم بیان کرد: خریداران گوسفندان عید قربان اکثرا حجاج هستند پس تأثیر چندانی در بازار و قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند البته در این ایام چون گوشت قربانی در میام مردم توزیع می‌شود مراجعه و خرید گوشت از قصابان کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول