اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خانه‌دار شدن هزاران مستأجر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام استان گیلان با اشاره به سفر رئیس‌کل این ستاد به گیلان و اجرای ۱۰ هزار طرح عمرانی محرومیت‌زدایی بااعتبار دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان گفت: ساخت پنج هزار و هشت مسکن ملی با تفاهم دولت و ستاد اجرایی در گیلان برای کسانی که صاحب‌خانه نیستند در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان است.

خانه‌دار شدن هزاران مستأجر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی امیریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در حوزه خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، راه‌سازی، مسجدسازی، امور بهداشتی و کمک به محرومین ازجمله وظایف برجسته ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت است.

وی با اشاره به مدیریت جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای حضور به‌موقع و کمک به محرومان در مسائل مختلف ازجمله مقابله با کرونا گفت: از آغازین روزهای کرونا در گیلان مشکلات تهیه مواد ضدعفونی و بهداشتی مانند ماسک و شیلد، ستاد برای کاهش این موضوع وارد عمل شد و با ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی در این مسیر قدم برداشت.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم مبنی بر اجرای رزمایش مواسات در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی تصریح کرد: در پنج مرحله توزیع بسته معیشتی بالغ‌بر ۱۵۰ هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار بسته حمایتی بهداشتی توسط ستاد به افرادی که به‌واسطه کرونا دچار مشکل شده بودند تحویل داده شد.

امیریان با بیان اینکه ۲۰۰ سری جهیزیه برای خانواده‌های کم برخوردار در دوران کرونا تهیه و تحویل نوعروسان شد، افزود: ۱۱ هزار بسته لوازم‌تحریر نیز به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تهیه و تحویل داده شد.

وی با اشاره به فعالیت ارتباط‌گیری مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با دستگاه‌ها و فعالیت گروه‌های جهادی تصریح کرد: حضور رئیس‌کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان بسترساز ایجاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۰ هزار طرح عمرانی محرومیت‌زدایی بااعتبار دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و راه افتادن مشاغل خرد خانگی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان با اشاره به وظایف بنیاد برکت که به دستور رهبر انقلاب آغاز به کار کرد، افزود: ساخت مدارس در مناطق روستایی و محروم، راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم با محوریت اشتغال‌زایی و انجام طرح‌های زیربنایی مانند راه‌سازی، احداث خانه محرومین، تأمین آب، برق، مسجد و اجرای طرح‌های کشاورزی ازجمله فعالیت‌های این بنیاد است.

امیریان با اشاره به اجرای ۱۵ طرح اقتصادی با مشارکت کارآفرینان و چهار هزار شغل خانگی در هفت روستای هدف تصریح کرد: ستاد اجرایی تسهیلگرانی دارد که ظرفیت‌های مناطق را برای اشتغال شناسایی و بیش از سه سال در کنارشان می‌مانند تا در طول سه سال تأمین مواد اولیه رفع و موانع احتمالی برطرف شود.

وی با اشاره به ساخت ۴۱ مدرسه، تکمیل ۱۶ مسجد، ۱۶ خانه عالم و ۱۳ پروژه آب‌رسانی به مناطق محروم گفت: ساخت مسکن ملی با تفاهم دولت و ستاد اجرایی پنج هزار و هشت واحد مسکونی در گیلان ساخته می‌شود تا کسانی که تاکنون دارای خانه نشده بودند صاحب‌خانه شوند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان با اشاره به ظرفیت‌های داروسازی ستاد اجرای فرمان امام(ره) بیان کرد: با تلاش ویژه خود تحریم داروی دشمنان را شکست داده و به ساخت داروهای تحریمی پرداختند، سبحان دارو و سبحان اکولوژی قرارگاه مهم مبارزه با غرب تلقی شده و با تکیه‌بر توان جوانان و اتکا به نبوغ علمی آنان این نیازمندی‌ها برطرف شود.

امیریان با اشاره به تسهیلات ایجادشده توسط این ستاد برای درمان زوجین نابارور تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با ثبت‌نام در سایت ir۱۵۴۲. از تسهیلات درمانی زوج‌های نابارور بهره‌مند شوند این طرح اگرچه در کل کشور اجرا می‌شود اما در گیلان به‌عنوان پیرترین استان به‌طور ویژه موردتوجه قرارگرفته است.

وی با اشاره به طرح بازگشت به روستا نسبت به افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و ایجاد تسهیلات شغلی برای آن‌ها در روستاها گفت: یکی از طرح‌های مهم بنیاد برکت طرح «به روستا برمی‌گردیم» است که از حاشیه شهر اگر به روستاهای هدف برگردند امکان کسب‌وکار را برای آن‌ها فراهم است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول