اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 9۵ هزار و 318 نفر رسید/ شیوع ویروس کرونا در زنجان روند افزایشی گرفته است

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹5 هزار و 318 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 219 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 9۵ هزار و 318 نفر رسید/ شیوع ویروس کرونا در زنجان روند افزایشی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با وجود آرامش کنونی در زنجان، همه شواهد بیانگر روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در زنجان دارد که در این میان عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از همه شواهد نشان می‌دهد که در چند هفته آینده شاهد افزایش آمار بیماران کووید 19 خواهیم بود کما اینکه آمار بیماران در دو بخش بستری و سرپایی از چند روز پیش افزایش یافته است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۸16 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و 247 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۵ هزار و 502 مورد بوده است که ۲۰8 مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۵ هزار و 318 نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲34 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که 11 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و 613 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱5 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه است.

نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی-کوبایی به محض مشخص شدن، در اختیار عموم قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مشارکت ۳هزار نفر در کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی-کوبایی، اظهار کرد: در مرحله‌ بعد، افراد شرکت کننده در این کارآزمایی تحت آزمایش قرار می‌گیرند تا سطح سرمی مواد دفاعی بدن آنان در مقابل ویروس کرونا بررسی شود.

پرویز قزلباش تصریح کرد: نتایج این آزمایشات به محض مشخص شدن، در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه پیش از این، افراد مبتلا به کرونا، تا ۶ماه پس از بهبود، اجازه‌ دریافت واکسن را نداشتند، گفت: در حال حاضر بر اساس تغییرات برخی پروتکل‌های کشوری، این بازه‌ زمانی به یک ماه رسیده است و افراد مبتلا به این بیماری، یک ماه پس از بهبود می‌توانند واکسن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در فاصله‌ بین دو تزریق، به کرونا مبتلا شد، یک ماه بعد از ابتلا باید اقدام به تزریق دوز بعدی کند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول