اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران امام حسین در دمای ۴۸ درجه دعای عرفه را خواندند+عکس و فیلم

همزمان با روز عرفه جمعی از عاشقان حسینی با حضور در کربلا، پس از زیارت سیدالشهدا (ع) در بین‌الحرمین دعای عرفه را خوانده و از خداوند طلب مغفرت کردند.

زائران امام حسین در دمای ۴۸ درجه دعای عرفه را خواندند+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه پیوسته در روایات مختلف تأکید شده است. بر همین اساس، هر ساله جمعی از عاشقان حسینی به سوی کربلا و حرم ارباب مشرف می‌شوند تا دعای عرفه را در جوار حرم سیدالشهدا (ع) قرائت کنند.

 

امسال با توجه به شیوع کرونا همچون سال گذشته زوار ایرانی امکان تشرف به حرم امام حسین (ع) در روز عرفه را نداشتند. با این وجود، مردم عراق و حتی زائرانی از سایر کشورهای دنیا به کربلا مشرف شده و در مراسم دعای عرفه شرکت کردند؛ تا جایی که از نخستین ساعات امروز کربلا مملو از جمعیت بود و زائران بسیاری به این مکان مقدس مشرف شدند.

امروز همزمان با عرفه مراسم روز عرفه و قرائت دعای این روز پرفضیلت در بین‌الحرمین قرائت شد و زوار در دمای بالای ۴۸ درجه کربلا و زیر آفتاب سوزان کربلا در حالی که عرق می‌ریختند، دست‌های نیاز را رو به آسمان بلند کردند و از خداوند طلب آمرزش داشتند.

در روایات آمده است اگر در شب‌های قدر آمرزیده نشدید، در روز عرفه از خداوند طلب مغفرت کنید و برخی از گناهان فقط در عرفه بخشیده می‌شود. البته بسیاری در این روز حسرت زیارت خانه خدا و حضور در صحرای عرفات را دارند، اما همانطور که در روایات معصومین (ع) آمده است: خداوند در روز عرفه اول به کربلا و زوار امام حسین (ع) می‌نگرد و بعد به زائران خانه خودش. بنابراین زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه همواره موردتوجه شیعیان قرار داشته است و هر سال بسیاری از ایرانیان نیز در این روز به کربلا مشرف می‌شدند که امسال نیز همچون سال گذشته شیوع کرونا مانع تشرف ایرانیان به کربلا در روز عرفه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول