اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اظهارات ربیعی درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای تکذیب شد

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب اظهارات سخنگوی دولت درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ این هیأت به موارد عدیده مهمی پرداخته که مذاکرات وین به دلیل مواضع قلدرمآبانه طرف آمریکایی و بعضا طرف‌های اروپایی در مورد آنها به نتیجه نرسیده است.

اظهارات ربیعی درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای تکذیب شد

 به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اظهارات «علی ربیعی» سخنگوی دولت در مورد تصمیمات کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای گفت: اظهارات منتسب به سخنگوی محترم دولت در خصوص جمع بندی‌های هیأت (کمیته) تطبیق که از سوی رسانه‌های گروهی منتشر شده است را تکذیب می‌کنم.

خسروی افزود: بر خلاف آن‌چه اظهار شده، هیأت (کمیته) مذکور اساسا به موارد عدیده مهمی پرداخته که مذاکرات وین به دلیل مواضع قلدرمآبانه طرف آمریکایی و بعضا طرف‌های اروپایی در مورد آنها به نتیجه نرسیده و از توافق دور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است صحبت از انطباق یا عدم انطباق چیزی که واقعیت خارجی ندارد، نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد.

لازم به ذکر است علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات در وین اظهار داشت: تا جایی که به محدوده اختیارات دولت دوازدهم مربوط بوده، بخش اصلی مذاکرات انجام شده و تفاهم های اولیه در رفع قسمت عمده تحریم ها صورت گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این حال، کمیته‌ شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت تطبیق متن تفاهم شده با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب در آذر ۱۳۹۹ ، این تفاهم را ناسازگار با آن تشخیص داده است. به این ترتیب، با نظر نهایی نهادهای عالی تصمیم گیر مبنی بر تداوم مذاکرات تا دستیابی به همه خواسته‌های مطروحه در این قانون، مذاکرات به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده است و مسئولیت آن نیز بر عهده تیم جدید مذاکرات خواهد بود. مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام، همواره بر اساس دستورالعمل های نهادهای بالادستی تهیه و پیگیری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول