اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح فاز نخست طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک

استاندار هرمزگان گفت: فاز نخست طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک روز پنج شنبه با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می شود.

افتتاح فاز نخست طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی با بیان اینکه روز پنج شنبه هفته جاری، فاز نخست طرح انتقال نفت گوره – جاسک به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس‌جمهوری افتتاح می شود، گفت: با افتتاح این طرح در مرحله اول امکان دریافت و بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت از این منطقه استراتژیک فراهم می شود.

وی افزود: در فاز نخست، روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک صادر می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به عملیات انجام شده به منظور بهره برداری از فاز نخست این طرح ملی، گفت: برای نخستین بار در کشور، یک‌هزارکیلومتر لوله‌ی مقاوم در برابر خوردگی توسط مهندسان داخلی تولید شد که سنگ معدن، تختال ورق و حتی پوشش آن کاملا تولید داخل است.

همتی عنوان کرد: اجرای هزار کیلومتر خط لوله، احداث یک واحد تلمبه خانه و دو ایستگاه توپک رانی، احداث دو پست برق و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برق، ساخت داخلی ۸۰ دستگاه شیرآلات بین راهی چند ده‌تُنی برای نخستین بار در کشور، ساخت پمپ های بسیار عظیم ۲.۵مگاواتی سازگار با سرویس ترش برای نخستین بار در کشور، احداث پایانه صادراتی و گوی شناور برای بارگیری نفت خام از سواحل مکران، از جمله ظرفیت های ایجاد شده برای تحقق این طرح راهبردی است.

استاندار هرمزگان، مجموع سرمایه گذاری طرح انتقال نفت گوره– جاسک در فاز نخست را ۵۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات دولتی این طرح سه‌هزار و ۴۵۳میلیارد تومان و یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح، ۲۱۷میلیون یورو است.

همتی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح، برای ۱۰هزارنفر اشتغال ایجاد می شود.

گفتنی است، این طرح با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام متشکل از ساخت یک خط لوله ۴۲ اینچی به طول یک هزار کیلومتر به همراه ساخت پنج تلمبه‌خانه، دو ایستگاه توپکرانی و پایانه و ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت و تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول