اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

حریفان تیم‌ملی بسکتبال در المپیک|فرانسه؛ تیمی که شکستش دور از دسترس نیست

تیم ملی بسکتبال فرانسه حریف آخر تیم ملی کشورمان در گروه اول المپیک توکیو خواهد بود.

حریفان تیم‌ملی بسکتبال در المپیک|فرانسه؛ تیمی که شکستش دور از دسترس نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال فرانسه که توانست در جام جهانی 2019 چین جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند، در گروه اول این مسابقات یکی از حریفان تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود. فرانسوی‌ها در بازی های تدارکاتی خود در راه آماده سازی همانند کشورمان نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند در اسپانیا و ژاپن مقابل حریفان خود شکست خوردند.

*سابقه حضور خروس‌ها در المپیک

خروس‌ها از سال 1933 عضو فدراسیون جهانی شده‌اند و در حال حاضر رده هفتم رنکینگ جهان را در اختیار دارند.آنها پیش از این 9 بار جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کرده‌اند که بهترین رتبه آنها به سال‌های 1948 لندن و 2000 سیدنی باز می‌گردد که توانستند دوم شوند و مدال نقره بگیرند. این تیم در المپیک دوره قبل در ریو هم عنوان ششمی را به خود اختصاص داد.

* 5 بازیکن NBA در ترکیب فرانسه

وینسنت کالِت سرمربی 58 ساله فرانسه برای المپیک ترکیب خود را انتخاب کرده که در این میان 5 بازیکن از لیگ NBA خواهند بود. رودی گابرت، نیکولاس باتوم، ایوان فورنیر، تیموث لیواوو و فرانک تیلیکینا به نوعی عصای دست کالت محسوب خواهند شد.

در این بین گابرت مشهورترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود که در پست 5 تیم یوتا جاز درخشش خوبی را در یکی دو سال گذشته داشته است و تقابل او با حدادی تماشایی خواهد شد.

* دیدار دوباره و امیدواری به برد

سابقه دیدار تیم ملی بسکتبال کشورمان با فرانسه به سال 2014 باز می‌گرد که دو تیم در مرحله گروهی با یکدیگر روبرو شدند. جدال نزدیک دو تیم و بازی خوب ملی پوشان تا دقایق آخر این امید را برای بسکتبال دوستان کشورمان به وجود آورده بود که می‌توان مقابل فرانسه پیروز شد، اما در پایان فرانسوی‌ها با استفاده از تجربه بالای خود 81 بر75 به پیروزی رسیدند.

حالا المپیک توکیو و رویایی در سالن سایتاما سوپر آره نا دومین جدال دو تیم خواهد بود. عملکرد فرانسوی‌ها در بازی‌های تدارکاتی نشان داده که شکست‌شان دور از دسترس یا غیر ممکن نیست. همانطور که در جام جهانی 2014 این موضوع ثابت شد و حالا با بردی که ژاپنی‌ها مقابل این تیم داشتند، امیدها در دل علاقمندان بسکتبال کشورمان زنده شده است.

به گزارش فارس، فرانسه، ایران، آمریکا و چک در گروه اول قرار دارند. دیدار ایران و فرانسه 9 مرداد ساعت 5:30 در سالن سایتاما سوپر آره نا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول