اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهردار تبریز باید در شان این شهر باشد

امام جمعه تبریز گفت: اعضای 13 نفره شورای منتخب در این دوره شاهد هستند نه کسی را سفارش کرده ام و نه شخصی برای تصدی شهرداری تبریز مورد حمایت بنده خواهد بود، اما از شورای شهر انتظار داریم با دقت کامل شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که در شأن شهر تبریز و شهر شهیدان محراب باشد.

شهردار تبریز باید در شان این شهر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عید قربان با بیان اینکه لبنان چیزی برای عرضه در مقابل بدهی‌های گسترده خود ندارد، اظهار داشت: تنها کالایی که لبنان به‌معنای واقعی کلمه توانایی صادرات آن در برهه کنونی را دارد، نیرو و سرمایه انسانیِ این کشور است.

امام جمعه تبریز افزود: لبنان با حادترین موج رکود در تاریخ نوین خود بنا به گفته بانک جهانی روبه‌رو است و لیره طی کمتر از دو سال بیش از 90 درصد ارزش خود را مقابل دلار از دست داده و بیش از نیمی از مردم این کشور در فقر به‌سر می‌برند.

خطیب نماز عید قربان با بیان اینکه لبنان کشوری است که در طول قرن‌های گذشته مستعمره فرانسه بوده ادامه داد: واقعیت این است که فرانسه نمی‌تواند از لبنان دل بکند. بنابراین لبنانِ کوچک محل رقابت فرانسه با آمریکا و عربستان و امارات است، البته همه این کشورها علیرغم رقابت‌های تاریخی با هم یک دشمن بزرگِ مشترک دارند که خواب را از آنان ربوده و آن مقاومت اسلامی لبنان با پرچمداری حزب الله است.

آل هاشم گفت: راهبرد جنگ ترکیبی دشمن؛ خصوصاً بی‌دولتی، ناامنی و فشار اقتصادی حداکثری بر ملت لبنان در یک جمله خلاصه میشود که آن مقاومت جانانه و حمایت مردم از حزب الله عامل اصلی مشکلات است.

خطیب نماز عید قربان تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: باید این عید با عظمت را زنده نگه داریم، چرا که اینکار زنده کردن برنامه های اسلام است.

وی با بیان اینکه غدیر تنها مسئله جانشینی نیست، گفت: طرح این موضوع توجه دادن انسان ها به مسئله امامت است از این رو نباید طرح مسئله غدیر باعث جدایی مسلمانان از همدیگر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: شیعه ضمن حفظ عقاید درخشان خود اجازه نخواهد داد که اعتقاد به غدیر موجب تفرقه بین مسلمانان باشد.

 آل هاشم با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده در این مراسم ها ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شهردار تبریز از سوی شورای اسلامی این شهر گفت: همچنان که قبلاً در جریان انتخابات شوراها گفته ام و همگان آگاه هستند، همچنان که هیچکدام از کاندیداهای شوراها مورد حمایت بنده نبود، در انتخاب شهردار هم از هیچ کس حمایت نمیکنم.

وی افزود: اعضای 13 نفره شورای منتخب در این دوره شاهد هستند نه کسی را سفارش کرده ام و نه شخصی برای تصدی شهرداری تبریز مورد حمایت بنده خواهد بود، اما از شورای شهر انتظار داریم با دقت کامل شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که در شأن شهر تبریز و شهر شهیدان محراب باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه واژه عید به معنی رجوع و برگشتن است، گفت: قربان به معنی قربانی و یا هر آن چیزی که انسان به وسیله آن به خداوند نزدیک می شود؛ از این رو عید قربان یعنی بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است، این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی در پرتو تذهیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت الهی و فرصت های نابی که در اختیار انسان قرار داده می شود.

وی با اشاره به تجلی وحدت عملی حجاج در مناسک حج ادامه داد: انسان ها با تعظیم بر آستان حق و اخلاص خود را اظهار میکنند و بعد از آن با چهره ای گشاده به خاطر اینکه توفیق حضور در حج داشتند به همدیگر تبریک می گویند.

آل هاشم با اشاره به نماز پرشکوه مسلمانان در مسجد الاقصی در برابر رژیم صیهونیستی گفت: در اقصی نقاط دنیا وحدت مسلمانان جلوه خاصی دارد و رهبر انقلاب در پیام ویژه ای که به مناسبت ایام حج صادر فرموده بودند به جامعه اسلامی، امت واحده اسلامی، وحدت مذاهب و توطئه استکبار تاکید داشته اند که سالهاست این موضوع از جانب معظم له تکرار شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در عید قربان انسان های آگاه به یاد قربانگاه حضرت ابراهیم هستند و این عید برخلاف دیگر اعیاد هیچ اختلافی در آن نیست و همه مسلمانان در خصوص آن وحدت دارند.

انتهای پیام/60001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول