اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن به‌دنبال بازبینی در سیاست آمریکا در قبال کوبا

به نوشته یک پایگاه خبری نزدیک به کنگره آمریکا، دولت این کشور در سعی دارد پس از تلاش ناموفق برای نا‌آرامی گسترده در کوبا، خود را به این جزیره نزدیک کند.

بایدن به‌دنبال بازبینی در سیاست آمریکا در قبال کوبا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از شکست اقدامات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها در کوبا و تلاش برای ایجاد ناآرامی گسترده در این کشور، واشنگتن بازبینی در سیاست‌هایش در قبال هاوانا را در دستور کار قرار داده است.

پایگاه خبری «هیل» روز چهارشنبه به نقل از یک فرد مطلع در کنگره آمریکا نوشت، کاخ سفید دو کارگروه برای ارزیابی تغییر سیاست‌های خود در قبال کوبا تشکیل داده است.

از جمله اقدامات احتمالی دولت بایدن، می‌توان به تسهیل دریافت ویزای آمریکا از سوی کوبایی‌ها اشاره کرد. به این صورت که کوبایی‌ها بتوانند به‌جای سفر به کشورهای ثالث نظیر مکزیک، از طریق یک کنسولگری آمریکا در همین جزیره، ویزای خود را دریافت کنند.

یکی دیگر از گزینه‌های کاخ سفید این است که اجازه ارسال حواله‌های مالی از آمریکا به کوبا را تسهیل کند. یک مقام ارشد دولت آمریکا به هیل گفت، درخصوص حواله‌های مالی، تمرکز دولت آمریکا بر این است که اطمینان یابد پول‌های ارسال شده، به دست مردم کوبا و نه دولت آن خواهد رسید.

این مقام آمریکایی مدعی شد، به‌طور همزمان «تلاش‌هایی برای ایجاد فشار جهانی علیه رژیم کوبا، اعمال تحریم‌هایی علیه مسئولین خشونت و سرکوب علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز و کمک به دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت انجام خواهد شد».

دولت آمریکا در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق این کشور نیز ارسال حواله‌های مالی به کوبا را تسهیل کرد اما این اقدام در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا معکوس شد.

از سوی دیگر در دوره اوباما، برای اولین بار از زمان ۱۹۶۱، سفارتخانه آمریکا در هاوانا را باز کرد اما پس از روی کار آمدن ترامپ، این سفارتخانه بسته شد.

روز دوشنبه  پس از چند روز فضای متشنج در کوبا، آرامش به خیابان‌های این شهر بازگشت. چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ریختن هیزم به آتش این نا‌آرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول