اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وضعیت کرونایی دو شهر کردستان قرمز شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به دنبال کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاخیر در مراجعه بیماران، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شد.

وضعیت کرونایی دو شهر کردستان قرمز شد

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فار در سنندج اظهار کرد:‌ با تداوم روند گسترش کرونا، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاخیر در مراجعه بیماران، بر اساس آخرین رنگ‌بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شد.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر  وضعیت کرونا در مریوان، قروه، دهگلان و کامیاران نارنجی و در سقز، بانه، دیواندره و سروآباد زرد است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند افزایش تعداد بیماران جدید و بستری کرونا در استان، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و اکنون ۲۶۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

قادری با اشاره به روند صعود بیماری و افزایش گردش ویروس، اذعان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش بستری‌ها هستیم و به نظر می‌رسد این ویروس از نوع جهش یافته موسوم به دلتا باشد که شدت واگیری آن بسیار بالا است و می‌تواند سریعا وضعیت همه شهرهای استان را مجددا قرمز کند.

وی در خصوص شیوع ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت‌پذیری بالای آن هشدار داد و گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در‌حال حاضر تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع کرونا، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول