اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سبزپوشانی که سقایی را معنا کردند/ ارسال ۱۴۳ کانتینر آب به استان خوزستان

سپاه قدس گیلان با همکاری خیرین و مردم ولایتمدار این استان ۱۴۳ کانتینر آب و ۵۰ هزار آب معدنی یک و نیم لیتری به استان خوزستان ارسال کردند.

سبزپوشانی که سقایی را معنا کردند/ ارسال ۱۴۳ کانتینر آب به استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خوزستان را همگان استانی با فداکاری‌های جوانانش در دوران دفاع مقدس و حفاظت، با محمد جهان‌آرایش و آن شجاعت بی‌نظیر در خونین‌شهر و با شلمچه و کربلای پنجش به یاد می‌آورند.

با شنیدن نام خوزستان ذهن ناخودآگاه به سمت چاه‌های عظیم نفت و پالایشگاه‌های متعدد می‌رود ولی علیرغم اینکه بخش اعظمی از اقتصاد کشور توسط استان خوزستان تأمین می‌شود ولی همواره این استان شاهد کمبود امکانات زیرساختی و رفاهی بوده است.

بهار سال جدید در خوزستان با گرمای شدید، دمای ۵۰ درجه و رطوبت بیش از ۸۰ درصد آغاز و هشدارهای هواشناسی در پی وقوع خشکسالی و تنش آبی، خبر از وقوع یک بحران جدید در استان می‌داد.

در روزهای نخست سال جدید که مردم در حال گشت‌وگذار در کشور و استان‌های شمالی بودند، تصاویر تأسف‌برانگیز تشنگی مردم روستایی، نخشک شدن زمین‌های کشاورزی، تلف شدن دام مردم و مرگ آبزیان تالاب‌های استان براثر کاهش شدید آب رودها دل هر انسانی را آزرده‌خاطر می‌کرد.

بعد از دیدن تصاویر و بحران آب در خوزستان مردم در انتظار حل این مشکل توسط مسؤولان بودند ولی کدام مسؤولان؟

هرچه به روزهای ابتدایی تابستان نزدیک می‌شدیم صدای العطشان مردم خوزستان بلند‌تر و سپس صدای فعالان محیط‌زیست هم به صدا درآمد زیرا تعداد بسیار زیادی از دام‌ها در این گرمای شدید در حال تلف شدن بودند.

وقتی تصاویر خوزستان و آن تانکرهای کوچک خالی از آب را می‌دیدم با خود گفتم آری کربلا، عاشورا و تشنگی دیگر در راه است، هرچه بیشتر  فکر می‌کردم سؤالات زیادی در ذهنم پیش می‌آمد زیرا مگر می‌شود کوه‌ زاگرس، رود کرخه، کارون و فرات در کنارت باشند ولی تو دغدغه‌ات آب شود.

با دیدن اتفاقات خوزستان به یاد بحران سیل خوزستان و حاج قاسم سلیمانی و آن دستور تاریخی‌‌اش در خصوص احداث موکب‌های اربعین در آن استان افتادم که چگونه سردار دل‌ها پا به‌پای مردم تا آخرین روز برای حل مشکل مردم تلاش می‌کرد که ناگهان پیامکی به گوشی من ارسال شد.

شما دعوتید به مراسم ارسال ۲۰۰ کانتینر آب توسط سپاه قدس گیلان به مناطق خوزستان، آری درست است حاج قاسم نیست و سبز پوشان سپاه پاسداران و سپاه قدس گیلان مثل سیل قمیشان و زلزله کرمانشاه پای‌کار هستند.

در دوران دفاع مقدس سپاه قدس گیلان و مردم و بسیجیان دیار میرزا با حضور خود در مناطق عملیاتی خوزستان حماسه‌ها آفریده و جزیره مجنون و وجود هشت‌هزار شهید، خود تداعی‌کننده این میزان از فداکاری است.

مردم گیلان در دوران‌های مختلف و در تمامی بحران‌ها چه در سیل خوزستان، مازندران و گلستان و چه در زلزله کرمانشاه همواره نقش تأییدکننده‌ای داشتند زیرا آنان آموختند بنی‌آدم اعضای یک‌دیگرند.

ولی در کنار مردم این سبز پوشان سپاه قدس گیلان بودند که در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تفکر جهادی را سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده و پس از دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، دلاور مردان سپاه پاسداران در همه عرصه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ازجمله محرومیت‌زدایی حضوری مؤثری داشته‌اند.

وقتی صبح امروز برای تهیه خبر به پل عراق رشت رفتم با صحنه‌ای عجیب مواجه شدم  آن وجود کانتینرهای بی‌شمار آب و حضور و نقش مؤثر مردم و خیرین در تهیه این میزان از آب بوده است‌.
 

با دیدن این صحنه‌ها برای منی که فقط دلاوری‌های جوانان گیلانی در دوران دفاع مقدس را شنیده بودم تداعی‌کننده آن روزهای سخت بود.

به‌محض دیدن فرمانده سپاه قدس گیلان به سراغ او رفته تا گفت‌وگویی با او کنم، به گفته سردار محمد عبدالله پور مردم خوزستان دین و وفا خود را به جمهوری اسلامی ثابت کرده و لایق ارائه بهترین خدمات هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان می‌گوید وقتی مردم گیلان خبر مشکلات آب در خوزستان عزیز را شنیدند پای‌کار آمده و کمک بی‌شائبه‌ای را تاکنون به مردم این استان عزیز ارسال کردند.

یکی از عمده مشکلات و مردم خوزستان در این روزهای گرم سال مشکل آب بوده و به این دلیل فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور ارسال کانتر‌های بزرگ آب را به خوزستان داده و بر همین اساس و طبق گفته‌های عبدالله پور با همکاری سپاه و بسیج ۱۴۳ کانتینر آب ثابت و ۵۰ هزار آب‌معدنی یک و نیم لیتری در مرحله اول به استان خوزستان ارسال‌شده است.

آری، سبز پوشان سپاه پاسداران همواره و در تمامی بحران‌ها پای‌کار بوده و مردم گیلان در مرحله اول هدیه خود را به استان وفادار خوزستان ارسال کردند.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول