اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نمایندگان مجلس مشکل خوزستان را حل کنند/لزوم ریل‌گذاری جدید برای توسعه مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حق خوزستان این نیست که حال و روزش این باشد، مجلس با قدرتی که دارد باید نظارت کرده و از جایگاه خودش استفاده کند تا مشکل خوزستان حل شود.

نمایندگان مجلس مشکل خوزستان را حل کنند/لزوم ریل‌گذاری جدید برای توسعه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان مازندران در باشگاه برق ساری، با اشاره به حضور ۶۱ درصدی مردم مازندران در انتخابات از آن به‌عنوان افتخاری برای استان یاد کرد و افزود: امیدواریم  رئیس جمهور منتخب در دولت جدید با موفقیت کارش را آغاز کند چرا که از همین الان شاهد دورنمایی از تعامل و همکاری بین مسؤولان هستیم.

وی افزود: دشمنان داخلی و خارجی ما سعی کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و در این مسیر تبلیغات ناجوان‌مردانه و سیاه‌نمایی‌هایی را در فضای واقعی و مجازی به‌راه انداختند، ولی قضا و قدر خداوند متعال بر آنچه که اتفاق افتاده تعلق گرفته است.

محمدی لائینی با اشاره به پیش رو بودن غدیر خم و قرائت آیه‌ای در این خصوص، جریان غدیر را بزرگترین حادثه در دوران پیغمبر اکرم دانست و  یادآور شد: از نظر خداوند تمام رسالت ۲۳ ساله پیامبر یک طرف و ارسال پیام غدیر در طرف دیگر قرار داشت، بنابراین پیام غدیر به‌معنای حکومت‌داری دین است، فلسفه سیاسی اسلام در غدیر بر مبنای حکم‌رانی و مردم‌سالاری دینی رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم همه باید با دل، جان، زبان و دست با غدیر بیعت کنیم و تا آخر عمر این عهد را نقض نکنیم، ما سه نوع غدیر اعم از غدیر تاریخی، غدیر ترویجی و تبلیغی و دیگری غدیر عملی داریم که غدیر عملی امروز برای ما اتفاق افتاده و آن اینکه در عملکرد دین مشهود است اینکه دین از سیاست جدا نیست.

این مسؤول تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی ایران  باید نشان بدهد که دین میتواند حکومت‌داری کند، اگر چنین نباشد نشان دادیم که به جریان غدیر توجهی نشده است، امروز نمایندگان مجلس و مسؤولان با عملکردشان غدیری را رقم می‌زنند که اگر موفق باشند دنیا می‌فهمد راه سعادت تلفیق دین و سیاست است ولی اگر ناکارآمد باشند همه چیز زیر سوال می‌رود، پس ما به مسوولیت خودمان باید توجه کنیم تا با کم‌کاری رویکرد و تفکر غلط بزرگی را پایه‌گذاری نکنیم.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با حج، اضافه کرد: نگاهشان این است که طی ۱۵۰ سال اخیر کشورهای اسلامی دچار یک انفعال، عقب‌ماندگی علمی و وابستگی‌های سیاسی شدند، در حالی که امروز باید به جبران امور  گذشته بپردازیم، پس اگر امروز موفق باشیم نشان می‌دهیم که توان خودکفایی و کارآمدی را داریم و غدیر دیگری را رقم خواهیم زد.

محمدی لائینی تاکید کرد: اگر چه مجلس در بعد اجرایی راهبری ندارد ولی می‌تواند ریل‌گذاری‌های درستی را در بحث قوانین و مقررات داشته باشد، الان در بحث تولید مشکلات زیادی وجود دارد که مجلس باید پیگیر باشد، همچنین مجلس در بعد نظارت می‌تواند خوب کار کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلات امروز خوزستان، خاطرنشان کرد: این استان بیشترین آب و ثروت را دارد، بیشترین آسیب جنگ تحمیلی هم نصیب خوزستان شد، حق خوزستان نیست که الان به این روز بی‌افتد، به‌خاطر دارم در همان اوایل انقلاب هر مسوولی به خوزستان سفر می‌کرد، مردم مشکل آب داشتند! حدود پنج سال پیش در پی اعتراض با ورود سپاه لوله‌گذاری انجام شده بود.

این مسؤول ادامه داد: اولین مصوبه در سال ۱۳۹۶ در رابطه با آب خوزستان تصویب شد و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آب همه شهرها و روستاهای و فاضلاب ۱۷ شهر این استان اعتبار گذاشته شد، الان در ۱۴۰۰ قرار داریم، چه کسی ناظر بر این است که آیا این بودجه تخصیص داده شده یا خیر؟ چرا امروز خوزستان در این بحران اجتماعی و امنیتی قرار گرفته است؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس با قدرتی که دارد، باید نظارت کرده و از جایگاه خودش استفاده کند تا مشکل خوزستان حل شود، امروز همه باید روی کارشناسی شده‌ترین شعارها و عنوان‌ها که توسط مقام معظم رهبری در بحث شعار سال بیان شده متمرکز شویم، توجه تولید و رفع موانع آن مهم است.

محمدی لائینی با بیان اینکه من می‌ترسم روزی مازندرانی‌ها به سرنوشت خوزستان دچار شوند، اظهار کرد: رتبه مهار آب‌های سطحی در کشور ۴۰ درصد و در مازندران ۱۲ درصد است، این همه آب داریم ولی دچار کم‌آبی هستیم، چه الگویی برای پیشرفت مازندران داریم؟ نمایندگان مجلس بیایند چشم‌انداز کاری خود را ارائه بدهند، بدانیم داشته‌ها و نداشته‌های مازندران چیست و در چهار سال آینده قرار است چه اتفاقاتی بی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ارائه دو پیشنهاد، در ادامه بیان کرد: حرکت روی ریل موجود زیبنده نیست، باید ریل‌گذاری جدیدی انجام داد، باید بین مازندران و استان‌های دیگر  یک ریل پرسرعت طراحی شود تا تحولی صورت بگیرد، نقدینگی بخش خصوصی زیاد است ولی دیده نمی‌شود علتش چیست مانع‌زدایی صورت بگیرد، دیگری فعال کردن ریل پرسرعت درون استانی از غرب تا شرق است.

این مسؤول اضافه کرد: ارائه طرح‌های جدید و رفع موانع در بخش‌های؛ صنعت طیور، دام و حفظ داشته‌های خودمان در جنگل‌های هیرکانی، کمک به صنایع چوب و کاغذ و جلوگیری از منفعل شدن این ظرفیت، کمک به اشتغال جوانان، کمک به صنایع تبدیلی، فعال‌سازی اقتصاد دریامحور و‌ تعیین و تکلیف بحث حقوقی دریای خزر در استان از مواردی است که نمایندگان مجلس باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول