اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

«پز» اجرای رتبه بندی معلمان در دولت روحانی و تخصیص اعتبار در دولت رئیسی/ فرار دولت از تخصیص اعتبار کامل برای اجرای رتبه بندی

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه مجلس 8 سال منتظر لایحه رتبه بندی معلمان بود که با اصرار نمایندگان محقق شد، گفت: اخیرا رئیس سازمان برنامه گفته که بودجه برای اجرای کامل رتبه بندی نداریم و به نظر می‌رسد آنها فقط به دنبال «پز» اجرای آن هستند.

«پز» اجرای رتبه بندی معلمان در دولت روحانی و تخصیص اعتبار در دولت رئیسی/ فرار دولت از تخصیص اعتبار کامل برای اجرای رتبه بندی

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره نامه اخیر محمدباقر نوبخت به مجلس شورای اسلامی درباره کاهش بودجه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: وقتی اعضای کمیسیون آموزش مجلس با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اعتبار در نظر گرفته شده دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان تماس گرفتیم او به صراحت اعلام کرد که 60 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار کنار گذاشته است در صورتی که می‌دانیم این حرف واقعیت امر نیست.

وی افزود: 60 هزار میلیارد تومانی که در تبصره بند «و»‌ ماده 2 آمده بود مربوط به چند دستگاه بود و دولت فقط 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد که دولت به دنبال القای این موضوع است که رتبه‌بندی معلمان به نام دولت حسن روحانی تمام شود ولی اجرای آن و اعتبارات تخصیصی به آن در دولت بعدی باشد.

فلاحی خاطرنشان کرد: همچنین متأسفانه عده‌ای به دنبال آن هستند که اینگونه به جامعه القا کنند که لایحه نظام رتبه‌بندی را به مجلس دادیم و اعتبارات آن مشخص است اما مجلس و دولت بعدی آن را اجرایی نکرد.

وی تأکید کرد: مجلس 10 سال است که منتظر لایحه رتبه‌بندی معلمان است و متأسفانه دولت در طول هشت سال گذشته کاری در این مورد انجام نداده است اما به اصرار مجلس یازدهم، دولت مجبور به ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان شد. ولی با این حال این لایحه ناقص است و مجلس مجبور به اصلاح آن شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درباره بودجه رتبه‌بندی معلمان هم اگر دولت بنا دارد آن را به صورت کامل اجرا کند چند برابر بودجه فعلی که دولت دوازدهم برای آن در نظر گرفته است بایستی اعتبار کنار بگذارد و با رقم 5200 میلیارد تومانی، نظام رتبه‌بندی به صورت ناقص اجرا می‌شود.

فلاحی گفت: متأسفانه عده‌ای در دولت حسن روحانی بنا دارند توپ را در موضوع رتبه‌بندی معلمان به زمین مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بیندازند اما بهتر است فرهنگیان بدانند که مجلس از دولت خواسته است که جزئیات لایحه نظام رتبه‌بندی سریع‌تر به پارلمان ارسال شود چرا که نمایندگان کلیات رتبه‌بندی معلمان را تأیید کرده‌اند و چون این لایحه به صورت دو شوری تصویب شده است امکان بازگشت آن لایحه به دولت وجود ندارد و حتماً دولت فعلی بایستی در این باره لایحه را آماده کند تا صحن علنی مجلس آن را تصویب کرده و به قانون تبدیل کند و ما در این راستا به شأن و کرامت معلمان توجه کرده‌ایم.

وی افزود: بودجه 5200 میلیارد تومانی دولت حسن روحانی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان که کفاف اجرای کامل آن را نمی‌دهد. اما مجلس یازدهم تلاش می‌کند با کمک دولت بعدی به صورت کامل لایحه نظام رتبه‌بندی اجرا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول