اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعلام ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در حرم مطهر رضوی

همزمان با ایام دهه امامت و ولایت، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های متعددی را در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی کرده است.

اعلام ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، از عید سعید قربان تا عید غدیر خم را دهه ولایت و امامت می‌نامند و به همین منظور آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های مختلفی را در صحن و سرای بارگاه منور رضوی پیش‌بینی کرده است؛ برگزاری سلسله جشن‌های دهه ولایت یکی از این برنامه‌هاست که از ۳۰ تیرماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود.

هم‌خوانی قرآن کریم، گروه سرود گلدسته‌های حرم، قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، سخنرانی، قرائت زیارت امین الله، مدیحه‌سرایی، گفت‌وگو با کارشناس مذهبی، شعرخوانی، نمایش آئینی و... برخی از برنامه‌های اجرایی این جشن‌هاست.
حجج اسلام و المسلمین فرحزاد، سیدمحمود مرویان حسینی، علیرضا پناهیان، مهدی شریعتی‌تبار، ناصر رفیعی، حسینی قمی، رنجبر، کاظم راشد یزدی، از سخنرانان این مراسم هستند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی می‌پردازند.

شعرخوانی شعرای بین‌المللی

برگزاری محفل شعر بین‌المللی با حضور شاعران آیینی در ویژه برنامه «رسم دعبل» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است که به صورت چند زبانه میزبان زائران و مجاوران در صحن غدیر حرم مطهر رضوی با موضوع«برادری و اخوت» خواهد بود.

این ویژه برنامه چهارشنبه ۶ مرداد ماه به صورت مجازی در محل رواق دعبل حرم مطهر رضوی ویژه عموم و مدرسه خیرات خان ویژه بانوان تدارک دیده شده است.

همچنین در این ایام همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ نوای دلنشین گروه همخوانی سرود گلدسته‌های حرم در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد.

«در پناه مولا» نیز عنوان ویژه برنامه‌ای است که در قالب برگزاری سمینارهای بین‌المللی غدیر به زبان‌های مختلف ویژه این ایام در نظر گرفته شده است، این برنامه نیز روزهای دوم، چهارم و ششم مردادماه در محل رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های بانوان رضوی

«دختران تمدن‌ساز» نیز عنوان ویژه برنامه‌ای است که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در محل مدرسه خیرات خان با اجرای برنامه‌هایی همچون کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت، اجرای گروه‌های سرود، شعرخوانی، نمایش آئینی، پرسمان دینی و ... ویژه بانوان تدارک دیده شده است.

برپایی محافل قرآنی

برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در جوار عترت یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در شب و روز عید غدیر خم در محل ایوان مقصوره گوهرشاد برگزار می‌شود.

برگزاری پرسمان‌های دینی و اخلاقی با حضور همزمان قاری قرآن کریم همه روزه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه در صحن جمهری اسلامی و مدرسه خیرات خان برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی محوری«حاضران به غایبان برسانند» با موضوع غدیر نیز به مناسبت این ایام برنامه‌ریزی شده است؛ این مسابقه با مشارکت اعتاب مقدسه سراسر کشور از روز عید قربان به مدت ۱۰ روز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و.... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول