اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون از بیم «پگاسوس» دستگاه موبایل و خط خود را عوض کرد

رئیس جمهور فرانسه که گفته می‌شود احتمالا یکی از اهداف جاسوس‌افزاری صهیونیستی بوده، دستگاه تلفن همراه و شماره خود را تغییر داد.

ماکرون از بیم «پگاسوس» دستگاه موبایل و خط خود را عوض کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به‌دلیل نگرانی از اینکه هدف جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته باشد، دستگاه تلفن همراه و شماره خود را تغییر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ماکرون این اقدام را پس از آن انجام داد که رسانه‌ها اعلام کردند ممکن است او نیز یکی از ۵۰ هزار هدف این جاسوس افزار ساخت شرکت گروه NSO باشد.

«گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ماکرون امروز با شورای دفاعی فرانسه درباره جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس و مسئله امنیت سایبری دیدار و گفت وگو کرد. هرچند که گفته می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند اما رئیس جمهور فرانسه این هشدارها را جدی نگرفت.

طبق گزارش‌ها، علاوه بر ماکرون، رئیس جمهور عراق، نخست‌وزیر پاکستان، نخست‌وزیر مصر، رئیس شورای اروپا و بسیاری دیگر از چهره‌های سیاسی جهان مورد حمله این جاسوس‌افزار قرار گرفته‌اند.

«ادوارد اسنودن» افشاگر معروف آمریکایی روز چهارشنبه گفت بعید نیست که تلفن همراه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز با این جاسوس‌افزار مورد نفوذ قرار گرفته باشد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برنامه پگاسوس گفت که حائز اهمیت است که نرم‌افزار هک پگاسوس به دست افراد نااهل نیفتد.

وی ادامه داد که کشورهایی که در خصوص نحوه استفاده از نرم‌افزار جاسوسی هیچ‌گونه نظارت قضایی ندارند، نباید حق استفاده از جاسو‌س‌افزار را داشته باشند.

به دنبال افشاگری رسانه‌های غربی درباره جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس و فروش این نرم افزار به برخی کشورهای خودکامه برای انجام فعالیتهای جاسوسی از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی، روزنامه «گاردین» که مدت‌ها به افشاگری درباره NSO پرداخته است، فاش کرد که دولت تل آویو برای فروش این نرم افزار به حکومت سعودی مجوز صادر کرده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول