اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اعتراض خوزستانی‌ها به حق است اما چاره حل مشکلات نیست/جهادی‌ها چگونه کمک کنند؟

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی در خصوص اعتراضات مردم خوزستان گفت: اعتراض مردم به حق است اما باید بدانند دشمنان پای کارند تا از این فرصت استفاده کنند. این مدل اعتراضات، چاره‌ساز که نیست بلکه بدتر هم خواهد کرد.

اعتراض خوزستانی‌ها به حق است اما چاره حل مشکلات نیست/جهادی‌ها چگونه کمک کنند؟

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی فعال جهادی و سخنران مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت کنونی مردم استان خوزستان و مشکل کم آبی ایجاد شده اظهار داشت: عرب‌ها ضرب‌المثلی دارند که «ان الهدایا بقدرِ مَن یَهدی» یعنی هدیه را قبول می‌کنند اما صدقه را نمی‌پذیرند. متأسفانه در این روزها برای کمک‌رسانی به مردم این منطقه یک خطای راهبردی و استراتژیک صورت گرفت.

کمک به هر منطقه‌ای باید متناسب با فرهنگ آن‌ها باشد

وی افزود: برای کمک‌رسانی به هر مردمی باید شأن و شرایط آن‌ها را در نظر گرفت. برخی اقدامات صورت گرفته مانند آب معدنی بردن در این شرایط، احساس صدقه ایجاد می‌کند. اعراب نان برسر سفره نمی‌گذارند تا مهمان تصور نکند غذا کم است، این اتفاق در دیگر فرهنگ‌ها نشانه برکت شاید باشد. بنابراین با هر قوم و مردمی باید براساس فرهنگ برخورد کرد.

بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه ده‌ها سال است که مردم ایران برسر سفره نفت مردم خوزستان نشسته‌اند و ما مدیون مردم این منطقه هستیم، گفت: این خطه دین خود را برای انقلاب ادا کرده است و نباید با برخی اقدامات غلط و اشتباه موجب اثر روانی بد در میان مردم شویم.

راه‌حل مشکل خوزستان کارساختاری و زیرساختی است

این فعال جهادی با بیان اینکه راه‌حل مشکل خوزستان کارساختاری و زیرساختی است و برای تحقق آن باید مطالبه‌گری صورت گیرد، تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب اقدام خوبی را صورت داد و قبل از استقرار رسمی دولت، پیگیری مشکلات این مردم شد تا کار ساختاری صورت گیرد.

مشکل آب خوزستان ناشی از ضعف مدیریت است

وی با بیان اینکه مشکل آب در خوزستان ناشی از کم آبی و بی آبی نیست بلکه صرفاً مدیریتی است، تصریح کرد: در زمان سیل چند سال قبل در خوزستان برای کمک در منطقه حاضر شده بودیم. آب تمام جاده حور را گرفته بود و برخی مسیرها را با کامیون، تراکتور و حتی قایق طی می‌کردیم. پس مشکل بی‌آبی نیست بلکه مدیریت است که با رویکرد انقلابی و جهادی و کار در میدان حل خواهد شد.

بی‌آزار تهرانی اضافه کرد: حاج حسین یکتا مدتی است که میدانی در منطقه حضور دارد و در حال بررسی وضعیت برای حل مشکل است و بناست بعد از حصول نتیجه گروه‌های جهادی دیگر همچون ما نیز وارد عمل شویم. برای حل مشکل آب در خوزستان باید زیرساخت‌ها را اصلاح کرد.

یک پیشنهاد برای جهادگران علاقه‌مند کمک‌رسانی

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) گفت: اگر گروه جهادی پول جمع کرده است، به آب معدنی تبدیل نکند بلکه به منطقه ببرد و برای مشکلات زیرساختی کمک کند. از سوی دیگر برخی خانواده‌ها تمام دارایی زندگی‌شان دو رأس گاومیش بوده است که از بین رفته است می‌توان برای التیام دردش، دو رأس گاومیش به او هدیه داد. باید کارهای این چنینی انجام داد نه اینکه با کارهای سلیقه‌ای و نشناخته، کوزه را هم بشکنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم در بازه ۲۴ ساعته آب‌رسانی به آبادان و خرمشهر را انجام داد و باید کارهای این چنینی انجام داد، تصریح کرد: در بعضی از مناطق آب هست، فشارش کم است که باید تقویت شود و یا کیفیت پایین است که باید با تصفیه کردن، کمک‌رسانی شود.


کشته‌سازی‌های صورت گرفته در خوزستان

اعتراضات توام با اغتشاش نه تنها چاره نیست بلکه کار را بدتر می‌کند

بی‌آزار تهرانی در خصوص اعتراضات مردم این منطقه تصریح کرد: اعتراض آن‌ها به حق است اما باید بدانند دشمنان پای کار هستند تا از این فرصت استفاده کنند. گروه‌های بسیاری منتظر هستند تا در این اعتراض‌ها، اغتشاش ایجاد و کشته‌سازی کنند. زمانی که اسلحه کلاشینکف دست می‌گیرند به راحتی فضا را تغییر می‌دهند. بنابراین باید بدانند این مدل اعتراضات شرایط را بهتر که نمی‌کند و چاره‌ساز نیست بلکه بدتر هم خواهد کرد. بهتر است اگر اعتراضی هم بنا دارند انجام دهند با هماهنگی با مراکز امنیتی باشد تا مانع سوءاستفاده شوند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی در این زمینه کم‌کاری کردند، گفت: اگر صدای اعتراض مردم درست و کامل از رسانه منتشر شود، اولاً مانع ایجاد این اعتراضات خواهد شد و از سوی دیگر فرصت موج‌سواری را از رسانه‌های دشمن خواهد گرفت. 

از دولت فعلی، هیچ آبی گرم نخواهد شد

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از دولت فعلی که هیچ آبی گرم نخواهد شد و تازه بعد از چندین روز بنا شد معاون اول در منطقه حاضر شود، گفت: دولت جدید باید بداند که یک میدان مین را تحویل می‌گیرد و تنها با امداد غیبی، دعای مردم، تلاش شبانه‌روزی و همه همه مسئولین می‌تواند کار را به پیش ببرد. تنها راه‌حل و درمان اهمیت بخشی به مردم به عنوان ولی‌نعمتان است.

بی‌آزارتهرانی گفت: از سوی دیگر نیز نباید اسطوره‌سازی کنیم. هر مدیری در جایگاهی قرار می‌گیرد حدود ۴ ماه طول می‌کشد تا استقرار کامل پیدا کند اما برای تغییر باید روز به روز پیش رود تا به اهداف برسد. تحول یک چشم‌انداز ۴ ساله و حتی ۸ ساله دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول