اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 9۵ هزار و 884 زنجانی به کووید 19/ فعالیت یک سومی ادارات استان زنجان از فردا

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹5 هزار و 884 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 158 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 9۵ هزار و 884 زنجانی به کووید 19/ فعالیت یک سومی ادارات استان زنجان از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۷۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۶ هزار و ۳۲ مورد بوده است که ۱۴۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۵ هزار و ۸۸۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۵۷ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۵ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۷۴۸ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فعالیت یک سومی ادارات استان زنجان از شنبه

استاندار زنجان گفت: با حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی، فعالیت کارکنان در ادارات یک سوم، بوستان‌ها و باشگاه‌ها تعطیل، روشنایی بوستان‌ها شب‌ها خاموش و اصناف متخلف تعطیل می‌شوند.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه شرایط زنجان نسبت به قبل حساس‌تر شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی چهار شهر زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت کارمندان در دستگاه‌های دولتی از روز شنبه هفته آینده بصورت یک سوم تا ۵۰ درصد خواهد بود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: بازار مسقف شهر و پاساژهای شهری زنجان برای در امان ماندن از تعطیلی کرونایی ۷۲ ساعت فرصت دارند، نسبت به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی مبادرت کنند، در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.

حقیقی با بیان اینکه واحدهای صنفی در بازار سرپوشیده شهر زنجان و مجتمع‌های تجاری ۷۲ ساعت فرصت دارند تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت تعطیل خواهند شد، تصریح کرد: انتظار داریم علوم پزشکی نسبت به اطلاع رسانی درباره موضوعات کرونایی اقدام کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید از ورود خودروهای غیر بومی به چهار شهر یاد شده جلوگیری کرده و علاوه بر اعمال جریمه و نسبت به برگشت آنها اقدام کنند، اضافه کرد: امیدواریم این مهم نیز در محورهای فرعی نظیر جاده بیجار مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اعمال جریمه برای قانون‌شکنان، باید نسبت به برگشت خودروها نیز اقدام شود، گفت: امیدواریم با همکاری پیک پنجم کرونا هم کنترل شود

حقیقی از ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی با حاکم شدن شرایط جدید کرونایی خبر داد و گفت: در همین راستا علاوه بر شهربازی‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا روشنایی پارک‌های شهری بدون درب نیز شب‌ها  خاموش و بوستان‌های شهرهای قرمز نیز تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول