اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تنش آبی شهر چوار با بهسازی چشمه مورت برطرف شد

مدیر عامل آبفای استان ایلام گفت: با اقدام شبانه روزی پرسنل حوزه بهره برداری و توسعه آب، تنش آبی شهر چوار رفع و چشمه مورت امروز وارد مدار بهره برداری شد.

تنش آبی شهر چوار با بهسازی چشمه مورت برطرف شد

نورالله تیموری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با اقدام شبانه روزی پرسنل حوزه بهره برداری و توسعه آب، تنش آبی شهر چوار رفع و چشمه مورت امروز وارد مدار بهره برداری شد.

وی افزود: چشمه مورت یکی از منابع تامین آب شهر چوار است که آبدهی آن چندین سال است به حداقل ممکن رسیده و تنها منبع تامین آب این شهر از یک حلقه چاه (تنگ حمام)  تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: با بروز خشکسالی و کمبود شدید بارندگی در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ چاه مذکور به شدت افت کرد به نحوی که بخش‌های از لایه‌های مرزی شهر چوار با تنش آبی روبرو شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسان و اخذ نظرات اساتید دانشگاهی نسبت به بهسازی چشمه مذکور اقدام شد.

تیموری خاطر نشان ساخت: پس از برداشت لایه‌های ابتدایی به اصل چشمه که مسدود شده بود برخورد شد که آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه را دارا بود که با بهسازی چشمه و اجرای ۲۵۰ متر خط انتقال آب و وصل ان به خط انتقال اصلی به سمت ایستگاه پمپاژ آبدهی لازم به سمت مخزن هدایت شد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول