اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعضاى شوراها از درگیری های بی نتیجه پرهیز کنند/ جاسک در معرض یک تحول عظیم است

استاندار هرمزگان گفت: نام جاسک بین المللی شده است و باید برای تحولات بزرگ در این شهرستان آماده شویم و بهترین نقش در این میان بر دوش شوراها است که از درگیری بی نتیجه پرهیز کنند و به فکر آبادانی شهرشان باشند.

اعضاى شوراها از درگیری های بی نتیجه پرهیز کنند/ جاسک در معرض یک تحول عظیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در نشست با منتخبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای جاسک و لیردف، عنوان کرد: اعضاى شوراهای اسلامی شهر و روستا، وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند و باید به نحو مطلوب آن را انجام دهند.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک و پایانه صادرات نفت در سواحل مکران، ادامه داد: اجرای این ابرپروژه، کار بسیار بزرگی هم برای کشور و به ویژه برای سواحل مکران و شهرستان جاسک بود و توان جدیدی به صادرات نفت ایران بخشید.

استاندار هرمزگان با اشاره به دیگر پروژه های در حال اجرا در شهرستان از جاسک از جمله سه مجموعه پتروپالایش، افزود: این اقدامات موجب شده شهرستان جاسک در معرض تحول و توسعه اقتصادی و صنعتی و اشتغال زایی بزرگی قرار گیرد و منطقه مکران، کانون توجه ایران خواهد بود.

همتی تصریح کرد: بزرگترین بندر کشور قرار است در این منطقه احداث شود که ظرفیت 150 تا 200 میلیون تن، واردات و صادرات کالا را خواهد داشت و همچنین راه آهن به این منطقه خواهد آمد و حمل و نقل زمینی و هوایی آن توسعه خواهد یافت.

وی، پرورش میگو، کشاورزی، صنایع مربوطه و گردشگری را دیگر ظرفیت های در مدار حرکت قرار گرفته در این شهرستان برشمرد و گفت: این مجموعه ها، توان ایجاد اشتغال برای همه جوانان دارای مهارت و تحصیل کرده این منطقه را خواهد داشت و همچنین آب شیرین کن های بزرگ نیز در این منطقه فعال و احداث خواهد شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم شهرستان جاسک در اجرای این طرح ها، خاطرنشان کرد: شهر جدید مکران نیز در این منطقه احداث خواهد شد و ساخت اقامتگاه و هتل های جدید برای اسکان جمعیت در این منطقه باید مورد توجه باشد و همچنین باید برای ساخت پارک های ساحلی بزرگ در این شهرستان برنامه ریزی شود.

همتی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری خوبی که صورت گرفت، ردیف بودجه مستقل برای سواحل مکران دیده شده است و در سال جاری، هزار میلیارد تومان اعتبار از این ردیف پیش بینی شده است و همچنین با فعال شدن پالایشگاه ها و صنایع، ارزش افزوده آنها به جاسک اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى به استان، با احداث چهار مرکز درمان بستر در هرمزگان موافقت شد که یکی از آنها در شهر لیردف در شهرستان جاسک خواهد بود و در کنار آن بیمارستان نیروی دریایی ارتش در جاسک نیز در حال احداث است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین خط پروازی جاسک - تهران با پیگیری فراوان برقرار شده و به صورت اختصاصی در حال انجام است که تلاش داریم با رونقی که در آینده جاسک برآن متصور شده به پرواز روزانه تبدیل شود.

همتی با تاکید بر اینکه برای توسعه بیشتر شهر جاسک، از جمله با ایجاد پارک ها و فضاى سبز خوب، توقعات بسیاری داریم، عنوان کرد: در هر جا به ویژه توسط شورا و شهرداری اقدامات خوب انجام شود، توجه ویژه ای به آن شهر، در تامین اعتبارات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم از ردیف بودجه کریدور ساحلی، اعتبار ساخت ورودی مناسب برای شهر جاسک اختصاص یابد و باید بلوار ورودی شهر جاسک، بسیار زیبا و دارای فضاى سبز مناسب باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: اعضاى شوراها از درگیری های بی نتیجه پرهیز کنند و همه با وجود اختلاف سلیقه و نظرات متفاوت، با هم در کنار یکدیگر برای عمران و آبادانی بیشتر شهرها کار کنند.

همتی تصریح کرد: اعضاى شوراها در انتخاب و همکاری با شهردار در دوره آینده، با درایت و بدون توجه به دیدگاه سیاسی و برای توانمندی  اقدام کنند.

وی گفت: حمایت ویژه‌ای برای اجرای پروژه های عمرانی در شهرهای جاسک و لیردف خواهیم داشت تا گام‌های خوبی در این شهرها برداشته شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: نام جاسک بین المللی شده است و باید برای تحولات بزرگ در این شهرستان آماده شویم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول