اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو| رژه ایرانی با ماسک های رنگی و چاشنی درگیری/ رونمایی از نخستین پرچمدار مسلمان تاریخ انگلیس+تصاویر و فیلم

مراسم افتتاحیه المپیک توکیو با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان نمایندگان کشورمان در شرایطی برگزار شد که اعتراض ها به برگزاری این مسابقات توسط برخی از مردم ژاپن ادامه داشت.

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو| رژه ایرانی با ماسک های رنگی و چاشنی درگیری/ رونمایی از نخستین پرچمدار مسلمان تاریخ انگلیس+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو عصر امروز در استادیوم اصلی المپیک آغاز شد. این مراسم از ساعت 15:30 به وقت تهران آغاز شد.

* به دلیل شیوع ویروس کرونا مقامات برگزاری اعلام کردند مراسم بدون حضور تماشاگران و با تعداد محدود ۹۵۰ نفر از مقامات بین‌المللی، مربیان و ورزشکاران برگزار می‌شود.

* قبل از اینکه مراسم اصلی افتتاحیه آغاز شود، به قربانیان کرونا در سراسر جهان ادای احترام شد.

* در دو صفحه نمایش بزرگ داخل استادیوم اقدامات متقابل علیه کووید 19 تشریح شده است. از جمله این موارد می توان به "هنگام سرفه دهان خود را بپوشانید"، "فاصله خود را حفظ کنید"، "در صورت ناخوشی گزارش دهید"، "کف بزنید، آواز نخوانید و شعار ندهید" و "از ازدحام یا تماس با افراد دیگر جلوگیری کنید" اشاره کرد.

* قبل از شروع مراسم، توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک با ورزشکارانی که قرار است نماینده تیم المپیک پناهندگان در توکیو باشند، دیدار کرد.

* هواداران جوان ژاپنی که نمی‌توانند وارد استادیوم المپیک شوند، پشت درهای بسته ایستاده‌اند.

* ناروهیتو امپراطور ژاپن قرار است نقش پدربزرگ خود را در المپیک ۱۹۶۴ توکیو انجام دهد و این بازی‌ها را امروز افتتاح کند.

* جیل بایدن بانوی اول آمریکا و همسر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرده است. وی پیش از این دیداری با مقامات ژاپنی داشت.

* موسیقی مراسم افتتاحیه المپیک توسط تومویوکی تاناکا است که برای فیلم‌های خارجی و سریال‌های تلویزیونی آهنگسازی می‌کند.

* با وجود آغاز مراسم افتتاحیه همچنان صدا و فریادهایی از بیرون شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد اعتراض مخالفان المپیک همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

* توماس باخ رئیس کمیته بین المللی و ناروهیتو امپراطور ژاپن هم در مراسم افتتاحیه المپیک حضور دارند. این دو مقام با قرار گرفتن کنار هم ادای احترام کردند.

* مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جایگاه ویژه حضور دارند.

* ۵ حلقه المپیک برای نشان دادن وحدت جهان که توسط پیر دوکوبرتن طراحی شده در مراسم امشب که با چوب خاصی ساخته شده به نمایش گذاشته شد.

* رژه کشورهای مختلف از ساعت 16:10 آغاز شد. در مراسم رژه این دوره از بازی‌ها تغییراتی نسبت به دوره قبل مشاهده می‌شود به این شکل که بعد از یونان به عنوان میزبان نخستین دوره المپیک، تیم پناهجویان به عنوان تیم دوم رژه رفت و در ادامه تیم فرانسه به عنوان میزبان ۲۰۲۴ و آمریکا میزبان ۲۰۲۸ رژه رفتند. ژاپنِ میزبان المپیک آخرین کشوری است که در مراسم رژه شرکت می‌کند. 

* برای نخستین بار و به منظور برابری جنسیتی ۲ پرچمدار زن و مرد معرفی شده‌اند.

* رژه کشورها براساس حروف الفبای ژاپنی انجام شده است.

*  اسامی کشورها در مراسم رژه توسط یک زن و یک مرد اعلام شد.

* ورزشکاران حاضر در مراسم رژه با تلفن همراه خود این مراسم را پوشش می‌دهند. کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این در تلاش بود ورزشکاران را از حمل دوربین در مراسم منع کند.

* کاروان ورزشی کشورمان با پرچمداری هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی رژه رفت. 


* کاروان کشورمان با همان لباسی که از قبل طراحی شده بود در مراسم شرکت کرد و برخلاف برخی خبرها مبنی بر تغییر لباس، این اتفاق رخ نداده است.

 

* تابلوهایی که در جلوی مراسم رژه حمل می‌شود نام کشورها را به زبان ژاپنی و انگلیسی نشان می‌دهد.

* کشورهای امارات، اتیوپی و عمان پرچمدار زن نداشتند.

*کشور روسیه به خاطر محرومیتی که دارد، ورزشکارانش با پرچم المپیک در رژه حاضر شدند.

* تعدادی از افرادی که در رژه حاضر بودند، به دلیل خستگی روی زمین نشستند.

* حمل پرچم تانزانیا و گینه توسط داوطلبان المپیک توکیو انجام شد.

* بان کی مون دبیرکل اسبق سازمان ملل با ورود تیم کره جنوبی در مراسم رژه آنها را تشویق کرد. وی رئیس کمیسیون اخلاق IOC است.

* کاروان آلمانی از رئیس کمیته بین المللی المپیک استقبال خوبی دریافت کرد. توماس باخ ایستاده کاروان کشور خود را تشویق کرد.

* در شرایطی که کشور ژاپن و مسئولان برگزاری المپیک برای این دوره از مسابقات و پروتکل های بهداشتی سختگیری بسیاری زیادی انجام دادند امابه هنگام مرام افتتاحیه و در گودالی که این مراسم برگزار می شد خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نبود. اگرچه تعداد ورزشکاران برای شرکت در رژه کم بود اما عملا مراسم مثل دوره های گذشته و بدون توجه به مسائل کرونایی برگزار شد. در مراسم رژه نمایندگان کشورمان با ماسک و رعایت نکات بهداشتی حضور پیدا کردند.

* ماسک های رنگارنگ نمایندگان کشورمان که به رنگ مشکی، سفید و سبز استفاده شده بود با انتقاداتی رو به رو شد. این در حالی است که اغلب کشورها با ماسک های مخصوص در این مراسم حضور پیدا کردند.

* پرچمدار تونگا با پوششی عجیب در مراسم رژه شرکت کرده است.

* میانمار دیگر کشوری است که در افتتاحیه پرچمدار ندارد و یک داوطلب پرچم این کشور را حمل می‌کند.

* مغولستان برای نخستین بار در این بازی‌ها پرچمدار زن دارد. این کشور در طول تاریخ ۲۷ دوره حضور در المپیک تابستانی و زمستانی فقط پرچمدار مرد داشته است.

* در زمان مراسم رژه کاروان آمریکا، جیل بایدن بانوی اول این کشور ایستاده ورزشکاران را تشویق کرد. تعداد ورزشکاران این کشور در مراسم رژه بسیار زیاد بود.

* پرچمدار فرانسه در زمان رژه مقابل کاروان کشور خود حرکات نمایشی اجرا کرد.

* محمد شیهی نخستین پرچمدار مسلمان انگلیس در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

* ۶ هزار ورزشکار، ۹۰۰ نفر مسئول و ۳۵۰۰ خبرنگار و گزارشگر برای مراسم افتتاحیه در ورزشگاه حضور داشتند.

 *با پایان مراسم رژه، آتش‌بازی ژاپنی‌ها آغاز شد.

* سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در سخنرانی خود ابراز  امیدواری کرد که بازی‌های توکیو بتواند "حتی سهمی کوچک در آینده‌ای مثبت" داشته باشد. وی در این باره گفت: تصور می کنم حتماً ورزشکاران زیادی بوده‌اند که به دلیل این شرایط به دنبال نقش ورزش در جامعه بوده اند. شرایط کنونی جهان مطمئناً فرصتی تازه را در اختیار ما قرار داد تا در مورد قدرت ورزش تأمل کنیم.

* تجمعات بیرون از ورزشگاه محل برگزاری افتتاحیه المپیک که در ابتدا نسبتاً آرام بود، با گذشت زمان به درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی تبدیل شد.

* برای نخستین بار در طول تاریخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک هر دو مدال‌آور هستند.

* پرچم المپیک در مراسم افتتاحیه توسط ۶ نفر حمل شد.این پرچم در کنار پرچم ژاپن برافراشته شد.

* پیکتوگرام المپیک توکیو به صورت پانتومیم به نمایش درآمد.

* مشعل بازی‌های المپیک توکیو توسط افراد مختلف در مراسم امروز حمل شد.

 

 

 

*در بین حمل کنندگان مشعل کادر پزشکی نیز حضور داشتند و این نشان می‌دهد به منظور حمایت از کادر پزشکی در بحران کرونا این کار انجام گرفته است.

قهرمان کشتی جهان و بازیکن بیسبال نیز از جمله حمل کنندگان مشعل بودند.

* مشعل المپیک توسط نائومی اوساکا ستاره تنیس زنان جهان روشن شد. وی امید کسب مدال طلای کاروان ژاپن محسوب می‌شود.

* با روشن شدن مشعل المپیک، بازی‌ها به طور رسمی آغاز شد. 

* مشعل المپیک توسط نائومی اوساکا ستاره تنیس زنان جهان روشن شد. وی امید کسب مدال طلای کاروان ژاپن محسوب می‌شود.

این مراسم ساعت 19:20 به وقت تهران به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول